افزایش قیمت نفت نتیجه تحریم های جدید آمریکا

افزایش قیمت نفت نتیجه تحریم های جدید آمریکا
پس از آنکه آمریکا به بهانه آزمایش موشکی باستیک اخیر تهران، تحریم های جدیدی را علیه چند شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی وضع کرد، قیمت نفت افزایش یافت.

به نقل از رویترز، انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا در ماه ژانویه نیز به رشدقیمت نفت کمک کرد زیرا این آمارها نشان دهنده تقویت تقاضا برای انرژی بوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 29 سنت، معادل نیم درصد افزایش به 53 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در هفته ای که گذشت رشد قیمت بیش از یک درصدی را تجربه کرد.
قیمت نفت برنتنیز در پایان معاملات دیروز 25 سنت افزایش داشت و به 56 دلار و 81 سنت رسید. بدین ترتیب نفت برنت رشد قیمت هفتگی 2 درصدی را تجربه کرد که اولین افزایش قابل توجه قیمت این شاخص نفتی در سال جاری میلادی بود.
کارل لری، مدیر موسسه فراست اند سالیوان گفت: «من فکر می کنم اجماع بر این است که تحریم ایران موجب تقویت بازار نفت شده، اما من فکر می کنم رشد قیمت نفت بیشتر ناشی از آمارهای مثبت بازار کار آمریکا بوده که موجب بالا رفتن تقاضا در کوتاه مدت شده است.»
تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه بیش از حد انتظار افزایش داشت که این ناشی از سرعت گرفتن میزان استخدام ها در شرکت های ساخت و ساز و خرده فروشی بود. بر اساس گزارش دولت آمریکا در بخش غیرکشاورزی اقتصاد این کشور در ماه گذشته میلادی 227 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده، اما نرخ بیکاری با اندکی افزایش به 4.8 درصد رسیده است.
بر اساس تحریم های اعلام شده از جانب خزانه داری آمریکا، 13 شخص و 12 نهاد ایرانی نمی توانند به سیستم مالی آمریکا دسترسی داشته باشند یا با شرکت های آمریکایی معامله نمایند. این اشخاص و نهادها همچنین موضوع تحریم های ثانویه آمریکا نیز قرار می گیرند، بدان معنا که شرکت ها و اشخاص خارجی نیز از معامله با آنها منع می شوند، در غیر این صورت آن شرکت ها و اشخاص خارجی در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار خواهند گرفت.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۶:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد