ترامپ عامل مثبتی برای طلا

ترامپ عامل مثبتی برای طلا
جرالد سلنته پیش بینی کننده ارشد تحولات بازار طلا تاکید کرد: دونالد ترامپ یک پدیده جدید است که در آمریکا ظهور کرده و این پدیده جدید می تواند به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا باشد.

به نقل از کیتکو، هر روز که از ریاست جمهوریترامپ در آمریکا می گذرد، تنش های اجتماعی تشدید می شود، بازارهای سهام با کاهش بیشتری روبرو می شود و نااطمینانی های سیاسی افزایش می یابد.
وی در ادامه افزود: با صدور هر فرمان اجرایی جدید ترامپ و انتشار توئیت های جنجالی اش، تنش های سیاسی و ژئوپلیتیک تشدید خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.
این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر من تا زمانی که دولت ترامپ در آمریکا قدرت را در دست داشته باشد، باید شاهد روند صعودی قیمت طلا در بازارهای بین المللی باشیم. ترامپ بهترین دلیل برای افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری طلا است.
بانک اچ اس بی سی نیز اعلام کرده است که تقاضای سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه ژانویه با افزایش روبرو شده و این مساله نیز می تواند موجب تقویت قیمت طلا در شرایط کنونی شود.
در حالی که تقاضای سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه دسامبر به 29 هزار اونس طلا رسیده بود، این رقم در ماه ژانویه به بیش از 117500 اونس رسیده است.
البته این رقم در ژانویه 2016 میلادی به بیش از 124 هزار اونس رسیده بود.
موسسه سرمایه گذاری اف ایکس تی ام نیز اعلام کرده است که قیمت طلا می تواند در کوتاه مد ت بالاتر از سطح حمایتی 1195 دلاری تثبیت شود . نااطمینانی های مربوط به سیاست های ترامپ و آسیب پذیری طلا در برابر نوسانات ارزش دلار، می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت شود.
سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1220 دلار است و اگر این سطح شکسته شود تا 1230 دلار افزایش خواهد یافت.
موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نیز اعلام کرد: کاهش ارزش دلار می تواند در روزهای آینده موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود.
جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی نیز گفت: افزایش تورم در منطقه یورو می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و اونس طلاداشته باشد. نرخ تورم منطقه یورو به بالاترین سطح در 4 سال اخیر رسیده و بحران بدهی یونان نیز موجب نگرانی های تازه ای شده است.

منبع خبر: 
  ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۵:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد