تجدیدنظر در مالیات بر ارزش افزوده طلا

تجدیدنظر در مالیات بر ارزش افزوده طلا
رییس سابق سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات بر ارزش افزوده ای که از صنف طلافروشان گرفته می شود با هدف کاهش فشار بر فعالان این صنف نیاز به تجدید نظر دارد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه پیرامون اعتراض فعالان صنف طلافروشی نسبت بهمالیات بر ارزش افزوده  که برای فروش طلا وضع می شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده ای که در این صنف دریافت می شود بر اساس دیدگاهی سنتی تعریف می شود. به این معنی که هنوز برخی تصور می کنند فعالیت در این صنف خیلی پر سود است و با این دیدگاه وضع مالیات برکل ارزش طلا را هم بدون ایراد می دانند.

وی افزود: گزارش هایی که از محل سود شرکت ها به دست می آید نشان می دهد که در حال حاضر صنف طلا در حالت سودآوری قرار ندارد و بسیاری از فعالیت های عرضه برندهای مواد غذایی سودهای سرشاری از محل فعالیت شان می برند. در این میان کالاهای کوچکی مانند ساندیس که در ظاهر کوچک است به دلیل وسعت عرضه و تقاضای مصرفی بالا سود بسیاری را برای کارخانه داران ایجاد کرده است.

رییس سابق سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه مالیات هایی که از محل فعالیت طلافروشی ها وضع می شود باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزودهاز کل معامله طلا درست نیست و نیاز به تجدیدنظر دارد و در این خصوص اعتراض فعالان صنف طلافروشی را درست می دانم.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۸:۱۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد