تقاضای جهانی طلا افزایش یافت

تقاضای جهانی طلا افزایش یافت
شورای جهانی طلا اعلام کرد: در حالی که تقاضا برای جواهرات طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی با کاهش روبرو شده ولی تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز گرانبها با رشد چشمگیری همراه بوده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در سال گذشته به بالاترین سطح در 4 سال اخیر رسیده است. این در شرایطی است که تقاضا برای جواهرات طلا در این مدت به پایین ترین سطخ از سال 2009 میلادی رسیده است.
میزان تقاضا برایسکه و شمش طلا نیز در سال گذشته با کاهش مواجه شده است. این گزارش افزود: تقاضای فیزیکی برای طلا شامل جواهرات، شمش و سکه طی سال گذشته با افت 9 درصدی روبرو شده است. افزایش قیمت طلا در سال گذشته تاثیر زیادی بر این مساله داشته است.
بانکهای مرکزی جهان نیز طی سال گذشته میزان خرید طلای خود را یک سوم کاهش داده اند. تقاضای جهانی طلا به لطف رشد تقاضای سرمایه گذاری با افزایش 2 درصدی روبرو شده و به 4309 تن رسیده است که این بالاترین رقم از سال 2013 میلادی به شمار می رود.
نرخ بهره منفی، گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره آمریکا و نااطمینانی و تنش های سیاسی بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه گذاری طلا داشته است. تقاضای سرمایه گذاری برای طلا نیز به بالاترین سطح از سال 2012 میلادی رسیده است. تقاضای جواهرات طلا با افت 15 درصدی در سال گذشته به کمتر از 2042 تن رسیده است. تقاضای طلای هند در سال گذشته با 21 درصد کاهش به کمتر از 675 تن رسیده است. این پایین ترین سطح تقاضای طلای هند از سال 2009 میلادی به شمار می رود.
پیش بینی می شود تقاضای طلای هند امسال نیز به 650 تا 750 تن برسد. تقاضای طلای چین نیز امسال احتمالا به بیش از 950 تا 1000 تن خوهد رسید. این رقم سال گذشته با 7 درصد کاهش به کمتر از 913 تن رسیده که پایین ترین میزان از سال 2012 میلادی بوده است.
میزان خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان نیز طی سال گذشته به کمتر از 383 تن رسیده که این پایین ترین رقم از سال 2010 میلادی به شمار می رود.تقاضای سرمایه گذاری نیز با 15 درصد کاهش نسبت به سال 2015 میلادی به کمتر از 2041 تن رسیده است.

منبع خبر: 
  ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد