طلا؛ صعود یا سقوط ؟

طلا؛ صعود یا سقوط ؟
موسسه تحلیل گری نومورا مخالف نظر پژوهشکده جهانی است و قیمت طلا را در سال جاری رو به افزایش دانسته و می افزاید: با اوضاع اقتصادی اروپا و بحران های پیش روی کشورهای این منطقه، پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا روز به روز با افزایش همراه باشد و در سال های 2014 و 2015 میلادی شاهد قدرت گرفتن این کالا باشیم.
قیمت طلا در نخستین روز هفته کاری، با افزایش معاملات را آغاز کرد.
نشست سران اتحادیه اروپا در هفته جاری موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا از سوی سرمایه گذاران شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا برای تحویل در ماه آگوست با رشد 0.3 درصدی به هر اونس 1572 دلار رسید.
پیش بینی بانک سوسیته جنرال در خصوص موفقیت آمیز نبودن نشست سران اروپا در هفته جاری، موجب رونق بازار طلا و افزایش میل سرمایه گذاران به خرید این کالا شده است.
یکی از مدیران ارشد سوسیته جنرال در این خصوص اظهار داشت: در صورت به توافق نرسیدن رهبران اروپا در نشست هفته جاری، شاهد افزایش ریسک احتمالی در بازارها خواهیم بود.
افزایش تمایل بانک های مرکزی برای خرید طلا، افزایش تقاضا برای خرید این کالا در بازار چین و بازار کم رونق املاک و مستغلات نیز از دیگر علل افزایش قیمت طلا عنوان شده است.
در این بین، قیمت خرید این کالا و تحویل آن در ماه جولای نیز با رشد 8 سنتی همراه شد.
در گوشه ای دیگر، پیش بینی پژوهشکده جهانی طلا از افت قیمت این کالا خبر می دهد و قیمت آن را در آخرین ماه های سال میلادی در نهایت به هر اونس 1754 دلار تخمین می زند.
این در حالی است که، موسسه تحلیل گری نومورا مخالف نظر پژوهشکده جهانی است و قیمت طلا را در سال جاری رو به افزایش دانسته و می افزاید: با اوضاع اقتصادی اروپا و بحران های پیش روی کشورهای این منطقه، پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا روز به روز با افزایش همراه باشد و در سال های 2014 و 2015 میلادی شاهد قدرت گرفتن این کالا باشیم.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: سنا
  ۶ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۶:۴۹:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد