کاهش قیمت نفت و طلا در بازار جهانی

کاهش قیمت نفت و طلا در بازار جهانی
به دنبال کاهش تولیدات صنعتی چین و تداوم بحران مالی منطقه یورو و مشکلات اقتصادی آمریکا قیمت نفت با کاهش یک دلاری به کمتر از ۹۶ دلار در هر بشکه و قیمت جهانی طلا با کاهش ۱۱ دلاری به 1592 دلار در هر اونس رسید.
به نقل از اکونومیک تایمز، پس از آنکه قیمت نفت برنت دریای شمال روز جمعه با بیشترین رشد خود روبرو شد قیمت نفت امروز پس از کاهش تولیدات صنعتی چین با کاهش مواجه شد و به کمتر از 96 دلار در هر بشکه رسید.
بر اساس این گزارش افت سفارشات صنعتی و صادراتی در چین طی ماه ژوئن تاثیر زیادی بر کاهش تولیدات صنعتی این کشور داشته است . سفارشات صادراتی چین طی ماه گذشته با بیشترین کاهش از دسامبر 2011 میلادی روبرو شده است . ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و مشکلات اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش صادرات چین داشته است .
بر این اساس قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن برای تحویل در ماه اوت با 1.11 دلار کاهش به 95.88 دلار رسیده است و قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک نیز با 1.17 دلار کاهش به کمتر از 83.79 دلار رسیده است .
اجرایی شدن تحریم نفتی ایران و توافق اخیر رهبران اروپایی برای اعطای کمکهای مالی به ایتالیا و اسپانیا موجب افزایش 6 دلاری قیمت نفت برنت و 7 دلاری قیمت نفت آمریکا در روز جمعه گذشته شد .
افزایش ارزش دلار در برابر یورو نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی نفت طی امروز داشته است . 
شاخص مدیریت خرید در اقتصاد چین نیز طی ماه گذشته به کمتر از 48.2 واحد رسیده است که این بیشترین کاهش از نوامبر 2011 میلادی است . وزارت نفت عراق نیز اعلام کرد میزان صادرات نفت این کشور طی ماه ژوئن به کمتر از 2.403 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در ماه می به بیش از 2.452 میلیون بشکه در روز رسیده بود .
بر اساس گزارش رویترز قیمت جهانی طلا نیز در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت و به کانال ۱۵۰۰ دلاری بازگشت. قیمت جهانی طلا روز جمعه پس از توافق رهبران اروپایی برای اعطای کمکهای مالی کوتاه مدت به ایتالیا و اسپانیا با رشد 3 درصدی روبرو شد . بر اساس این گزارش رشد 3 درصدی قیمت طلا در یک روز طی یک ماه گذشته بی سابقه بوده است .
بر این اساس قیمت طلا در نخستین روز مبادلاتی ماه جولای با کاهش روبرو شد.
این گزارش افزود قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک امروز با 11 دلار کاهش به کمتر از 1592.51 دلار رسید . قیمت طلا در ماه ژوئن با رشد 2 درصدی روبرو شد. این برای نخستین بار در پنج ماه اخیر بوده است که قیمت طلا با رشد نسبی روبرو شده است .
این گزارش حاکی است سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش مربوط به تولیدات صنعتی منطقه یورو طی ماه ژوئن هستند . تازه ترین گزارشها نشانگر کاهش رشد تولیدات صنعتی ژاپن و چین طی ماه گذشته بوده است.
شاخص اعتماد مصرفی در اقتصاد آمریکا نیز طی ماه ژوئن به پایین ترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده است . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی نگرانی سرمایه گذاران و بازارهای مالی بین المللی نسبت به وضعیت منطقه یورو در شش ماه دوم 2012 میلادی نیز ادامه خواهد یافت .
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۸:۲۳:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد