معامله‌گران سردرگم بازار طلا

معامله‌گران سردرگم بازار طلا
طلا هفته گذشته دربازارهای جهانی بین ١١٨٩ تا ١٢٢٥دلار معامله شد و درمجموع حدود ٣٦دلار نوسان را تجربه کرد.

هفته گذشته و با شروع به کار بازارهای جهانی، بورس وال‌استریت تحت‌تأثیر دستورالعمل اجرایی ترامپ درخصوص محدودیت مهاجرت به این کشور قرار گرفت و با کاهش روبه‌رو شد. در روز سه‌شنبه هم بازارجهانی طلا متأثر ازاین اقدام با افزایش خرید توسط معامله‌گران خصوصا در بورس لندن مواجه شد واونس طلا از مرز ١٢٠٠دلار فراتر رفت. تحلیلگران تکنیکال در روز پنجشنبه سطح تقویتی طلا را ١٢٠٥دلار اعلام کردند و انتظار رسیدن طلا را تا ١١٩٣دلار و کاهش دوباره آن به کمتر از ١٢٠٠دلار درصورت شکسته‌شدن این سطح و پایداری قیمت طلا درکمتر از آن را داشتند. همچنین سطح پایداری طلا را دراین روز تحلیلگران تکنیکال ١٢٢٤دلار اعلام کردند و انتظار رسیدن طلا با افزایش بیشتر تا سطح ١٢٣١دلار هم پیش‌بینی می‌کردند. البته طلا در روز پنجشنبه تا ١٢٢٥دلار افزایش پیدا کرد، اما در ادامه به دلیل نگرانی معامله‌گران از اخبار مربوط به قوی‌ترشدن احتمال افزایش نرخ بهره به دنبال آمار اعلامی شاخص‌های اقتصادی دوباره طلا با کاهش قیمت مواجه شد و سرانجام هم طلا درپایان معاملات هفتگی با قیمت ١٢٢٠دلار بسته شد که افزایش حدود ٢٩دلاری را نسبت به پایان معاملات هفته قبل نشان داد. روزهای شنبه و یکشنبه هم بازار‌های جهانی تعطیل هستند، این بازارها دوباره روز گذشته و طبق معمول هرهفته فعالیت‌شان را شروع کردند. بازارهای بین‌المللی به صورت ٢٤ساعته تا ابتدای روز دوشنبه به وقت تهران فعالیت دارند. درحال حاضر، مهم‌ترین علت نوسانات طلا در بازارهای بین‌المللی به جز اخبار مربوط به نرخ بهره بانک فدرال، نگرانی معامله‌گران و بازارهای مالی دنیا از تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی ترامپ است که تلاش دارد با کاهش ارزش پول ملی این کشور با روش‌های گوناگون نسبت به شکوفایی و رونق اقتصادی کشورش اقدام کند. این دوعامل شرایط ویژه‌ای را برای طلا به وجود آورده و معامله‌گران را سردرگم کرده است. این روزها بازارهای مالی دنیا و معامله‌گران منتظر ورود یک فاکتور و عامل مهم و موثر دربازار هستند تا طلا روند اصلی خودش را درمسیر افزایش و کاهش پیدا کند.
درطول یک هفته قبل و دربازارهای داخلی هر گرم طلای ١٨عیار درمحدوده ١١٢‌هزارو٨٣٩ تومان تا ١١٥هزارو٤٢٥ تومان به فروش رسید، هرسکه طلا طرح جدید هم درکمترین قیمت یک‌میلیون و١٦٧‌هزار تومان و در بالاترین قیمت هم یک‌میلیون و٢٠٣‌هزارو٥٠٠ تومان قیمت خورد، هر سکه نیم هم بین ٦١٠ تا ٦٣٣‌هزار تومان به فروش رسید، هر ربع سکه بین ٣٢٥‌هزار تومان درکمترین قیمت تا ٣٣٦‌هزار تومان در بالاترین قیمت معامله شد. هر سکه یک‌گرمی هم در بالاترین قیمت ٢١٢‌هزار تومان معامله شد.
درحال حاضر، هر سکه طلا درحدود نزدیک به ٨٠‌هزار تومان حباب قیمتی دارد که هر لحظه ممکن است از بین برود و ما شاهد کاهش بیشتر قیمت سکهباشیم. هر دلار آمریکا هم درکمترین قیمت دراین مدت ٣٨١٦ و در بالاترین قیمت هم ٣٨٧٢ تومان به فروش رسید.

منبع خبر: 
  ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۲:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد