تقاضای طلا در چین امسال به ۸۷۰ تن می رسد

تقاضای طلا در چین امسال به ۸۷۰ تن می رسد
شورای جهانی طلا پیش بینی کرد میزان تقاضای طلا در بازار چین امسال با رشد 13 درصدی روبرو شود و به 870 تن برسد.
به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، شورای جهانی طلا اعلام کرد تقاضای طلا در چین تا پایان امسال با 13 درصد رشد نسبت به سال قبل به 870 تن خواهد رسید .
شورای جهانی طلا پیش از این تقاضای طلا در چین را در سال 2012 میلادی بیش از 1000 تن اعلام کرده بود . چین دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان پس از هند به شمار می رود .
بر اساس این گزارش ، شورای جهانی طلا افزود میزان تقاضای جواهر آلات نیز در چین امسال با 7.7 درصد رشد به 550 تن خواهد  رسید . بر این اساس ، تقاضای جواهر در چین طی سال گذشته 13 درصد رشد داشته است . میزان تقاضا برای شمش و سکه طلا نیز در چین امسال با 24 درصد رشد به 320 تن خواهد رسید. این رقم در سال گذشته بیش از 38 درصد رشد داشته است .
قیمت جهانی طلا در ماه می برای چهارمین ماه متوالی با کاهش روبرو شد و طلا بدترین عملکرد خود را در 13 سال اخیر بر جای گذاشته است . ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و افزایش ارزش دلار تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است . افت چشمگیر تقاضای طلا در بازار چین طی سه ماه دوم 2012 میلادی موجب شده است تا شورای جهانی طلا در پیش بینی خود نسبت به میزان تقاضای طلا در بازار این کشور تجدید نظر کند .
قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک امروز به کمتر از 1585.73 دلار رسیده است. این رقم در سپتامبر سال گذشته به بیش از 1921 دلار رسید . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بازار چین هنوز مهمترین و فعال ترین بازار طلا طی سالهای آینده خواهد بود. میزان تقاضای طلا در چین در سه ماه نخست امسال به بیش از 255.2 تن رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 232.5 تن رسیده بود .
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۰ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۶:۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد