افت اندك قيمت طلا

افت اندك قيمت طلا
افت قیمت نفت، بهای طلا را در اولین روز کاری این هفته بازارهای جهانی به کاهش واداشت. بامداد روز گذشته بازار جهانی طلا با افت تقریبا 10 دلاری کار خود را آغاز کرد و در پایین‌ترین سطح قیمت 80/1581 دلار را به طور لحظه ای ثبت کرد.
افت قیمت نفت، بهای طلا را در اولین روز کاری این هفته بازارهای جهانی به کاهش واداشت. بامداد روز گذشته بازار جهانی طلا با افت تقریبا 10 دلاری کار خود را آغاز کرد و در پایین‌ترین سطح قیمت 80/1581 دلار را به طور لحظه ای ثبت کرد.
قیمت 1592 دلار نیز در بالاترین حد برای آن در ساعاتی ثبت شده است، اما در مسیر کاهشی قرار گرفته که دلایل منطقه‌ای داشته است. قیمت طلا البته همچنان امروز و فردا در انتظار سخنان رییس فدرال رزرو آمریکا در آستانه گزارش شش‌ماهه شرایط بانکداری و تامین مالی بخش مسکن به سنای این کشور است.
قیمت طلا روز گذشته تا بعدازظهر در محدوده 1583 دلار در نوسان بود که نسبت به قیمت بسته شده پایان معاملات هفتگی تقریبا 7 دلار کاهش داشت. دو دلیل عمده برای افت قیمت طلا در آغاز این هفته عنوان شده است. راه افتادن خط لوله نفتی ابوظبی تا بندرفجیره در عمان و سخنان نخست وزیر چین دو عامل مذکور است.راه افتادن خط لوله نفتی ابوظبی تا بندر فجیره در عمان که از 2 سال پیش با سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی آغاز شده، روز یکشنبه اولین محموله خود را بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز از خلیج فارس عبور داد که با کاهش نگرانی‌های امنیتی برای انتقال انرژی، قیمت آن رو به کاهش نهاد. در همین حال نخست‌وزیر چین در بیاناتی در خصوص نرخ رشد اقتصادی در چین اعلام کرد که این کشور تا 3 سال آینده افزایش چندانی در تقاضا برای نفت به خود نخواهد دید. بازار نفت و سایر کالاها از سخنان ون جیابائو در جهت کاهش قیمت‌ها تاثیر گرفته است. در همین حال اخبار تازه و تحلیل‌های جدید در مورد سخنرانی برنانکه نشان می‌دهد که امکان موافقت با دور بعدی تزریق منابع مالی جدید به اقتصاد در نشست کمیته بازار باز فدرال رزرو آمریکا هنوز ضعیف است و در صورت تداوم چنین شرایطی امکان کاهش بیشتر قیمت طلا وجود دارد. مگر اینکه سخنان برنانکه سنا و کنگره آمریکا را نسبت به شرایط فعلی اقتصاد آمریکا قانع نکند و شرایط به سمت افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی پیش برود.
بازار داخلی
روز گذشته قیمت‌ها در بازار داخلی تقریبا ثابت و در عین حال دارای نوسان منفی بود. قیمت دلار آمریکا تا قبل‌ازظهر اندکی از سطح 1900 تومان هم پایین‌تر افتاد، اما تا 2 بعدازظهر دوباره به نرخ 1910 تومان روز قبل بازگشت. در این وضعیت، البته امکان افزایش قیمت نیز وجود داشت. یورو نیز در سطح 2360 تومان روز یکشنبه فروخته شد. از نرخ پوند انگلیس 20 تومان کاسته شد. دلار کانادا و دلار استرالیا هم هر یک 10 تومان افت قیمت داشتند. در بازار همچنین سکه با 5000 تومان کاهش قیمت تا ساعت 2 بعداز ظهر به نرخ 705 هزار تومان در چهارراه استانبول فروخته شد. تا قبل از ظهر سکه به نرخ 700 هزار تومان هم فروخته می‌شد. نیم سکه و سکه طرح قدیم تا این ساعت تغییری ثبت نکردند. ربع سکه 1000 تومان ارزان شد. در بازار طلا قیمت گرم طلای 18 عیار 116 تومان افت داشت و به 72 هزار و 140 تومان رسید. در این روزها در بازار سکه قیمت‌ها به دلیل افزایش عرضه، افت تقاضا و کنترل قیمت دلار با کاهش مواجه است. گفته شده در مرداد ماه تحویل مرحله دیگری از سکه‌های پیش فروش شده انجام مي‌شود و بنا بر ضرورت سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. از این رو فراوانی سکه موج جدیدی از کاهش قیمت را متوجه بازار کرده است.
با کاهش یافتن قیمت سکه در بازار به 705 هزار تومان ، قیمت تقریبی دلار با توجه به قیمت 1583 دلاری اونس جهانی طلا 1875 تومان است. در واقع با کاهش یافتن قیمت سکه تا این حد پتانسیل کاهش قیمت برای دلار تا این سطح وجود دارد. بازار تا قبل از ظهر در این راستا پیش رفت، اما با افزایش تقاضا برای خرید دلار، قیمت آن مجددا به سطح روز یکشنبه بازگشت. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.       
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۵:۱۹:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد