کاهش قیمت جهانی طلا

کاهش قیمت جهانی طلا
در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست بانکهای مرکزی اروپا و آمریکا هستند قیمت جهانی طلا امروز به 1622دلار در هر اونس رسید که اندکی نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.
به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، نشست بانکهای مرکزی اروپا و آمریکا طی هفته جاری برگزار خواهد شد و کارشناسان و سرمایه گذاران بین المللی امیدوارند مقامهای بانکی غرب سیاستهای انبساطی پولی بیشتری را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی اتخاذ کنند . بر اساس این گزارش ، آمارهای جدید منتشر شده در آمریکا نشانگر کاهش رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم 2012 میلادی است و این مساله فشارها بر مقامهای فدرال رزرو این کشور را برای اتخاذ سیاستهای حمایتی با هدف افزایش رشد و رونق اقتصادی بیشتر کرده است .
بر این اساس ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اتخاذ سیاستهای انبساطی بیشتر از سوی آمریکا و اروپا تاثیر زیادی بر افزایش انتظارات تورمی و رشد قیمت طلا خواهد داشت . ولی برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند شرایط اقتصادی آمریکا هنوز به گونه ای نشده که فدرال رزرو بخواهد دخالت بیشتری در وضعیت اقتصادی این کشور داشته باشد .
لی نینگ کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد من فکر نمی کنم فدرال رزرو آمریکا در سیاستهای پولی خود تغییرات جدی و زیادی ایجاد کند . به نظر من سقف قیمت طلا طی روزهای آینده 1640 دلار در هر اونس خواهد بود . بر این اساس قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک با نیم دلار کاهش به 1622 دلار رسیده است . قیمت طلا طی هفته گذشته با رشد 2.5 درصدی روبرو شد که این نخستین افزایش قیمت طلا در یک هفته در دو ماه اخیر بوده است .
قیمت جهانی طلا طی دو ماه گذشته بین 1530 تا 1640 دلار در نوسان بوده است .
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.       
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۶:۳۹:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد