آلمان ۳۰۰ تن طلا وارد می کند

آلمان ۳۰۰ تن طلا وارد می کند
قرار است بانک مرکزی آلمان دومین محموله استرداد طلای خود را تا پایان سال جاری میلادی انجام دهد؛این اقدام برای تقویت پول جدید این کشور در برابر سقوط یورو است.

به نقل از پایگاه خبری «راشاتودی»، بانک مرکزی آلمان اعلام کرد، در حال بازگرداندن ذخایر طلای خود از نیویورک، لندن و پاریس زودتر از جدول زمان بندی شده است.

به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی این اقدام در راستای اقدامات احتمالی در برابر سقوط ارزش یورو ذکر شده است؛ این در حالی است که ممکن است دولت های جدید فرانسه و ایتالیا به دنبال داشتن ارز مستقل باشند.  

همچنین آلمان ۵۸۳ تن ذخایر طلا خود را به نیویورک، لندن انتقال داده که قرار است نیمی از آنها را تا پایان سال جاری میلادی به خزانه خود بازگرداند.  

 قرار بود این مقدار از طلا تا سال ۲۰۲۰ میلادی به آلمان بازگردانده شود.

البته در حدود ۳۰۰ تن از مجموع ذخایر طلا آلمان در خزانه فدرال رزرو آمریکا و بانک انگلیس نگهداری خواهد شد.  

بر پایه این گزارش، «مارین لی پن» کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه و نیز «جنبش فایواستار» ایتالیا نیز صراحتا اعلام کرده اند که در صورت بر سر کار آمدن، یورو را از واحد پول خود حذف می کنند و این می تواند موجب سقوط ارزش یورو شود؛ این اقدام آلمان در جهت پشتیبانی از «مارک»  جدید است.  

بر همین اساس ۹۸ درصد از ذخایر شمش طلا آلمان در طول جنگ سرد در خارج از این کشور نگهداری می شد؛  در سال ۲۰۰۰ میلادی ۹۳۱ تن از ذخایر طلا این کشور از بانک انگلیس به آلمان بازگردانده شد و بزرگ ترین استرداد ذخایر طلا آلمان به ثبت رسید.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۱:۳۱ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد