سرمايه‌گذاران بازار طلا خوشحال شدند

سرمايه‌گذاران بازار طلا خوشحال شدند
بامداد روز شنبه دادوستدهاي طلا در بازار اسپات جهاني در شرايطي روي قيمت يك هزار و 691 دلار و 60 سنت به ازاي هر اونس بسته شد كه مهم‌ترين دليل افزايش قيمت‌ها سخنراني بن برنانكه رييس فدرال رزرو پيرامون اجراي سياست‌هاي پولي در بامداد روز جمعه بود.
بامداد روز شنبه دادوستدهاي طلا در بازار اسپات جهاني در شرايطي روي قيمت يك هزار و 691 دلار و 60 سنت به ازاي هر اونس بسته شد كه مهم‌ترين دليل افزايش قيمت‌ها سخنراني بن برنانكه رييس فدرال رزرو پيرامون اجراي سياست‌هاي پولي در بامداد روز جمعه بود. وی در اين سخنراني تاكيد كرد به منظور كمك به پايين آوردن نرخ بيكاري در ايالات‌متحده و دستورهاي دوگانه براي حفظ تورم و تثبيت اشتغال، احتمال انجام دور جديدي از سياست‌هاي پولي محرك در آينده نزديك وجود دارد؛ اما همه اما و اگرها و جزئيات پيرامون سياست‌هاي پولي جديد باز هم به نشست روز 13 سپتامبر كميته FOMC موكول شد. 
كارشناسان بر اين باورند سخنراني بن برنانكه يكي از مهم‌ترين دلايل افزايش قيمت‌ها در بازارها بوده زيرا اميدواري سرمايه‌گذاران به استفاده از طلا به عنوان دارايي جايگزين و بازدارنده در قبال نرخ تورم بيشتر شده است. البته عوامل ديگري براي تحريك قيمت‌ها عنوان شده؛ اما همه فعالان با اشاره به اينكه در هفته گذشته خوش بيني‌ها شدت گرفته است، معتقدند در هفته پيش رو دادوستدها بالاي نرخ يك هزار و 700 دلار به ازاي هر اونس پيگيري مي‌شود. نظرسنجي‌ها از سايت كيتكو و بلومبرگ نيز نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاران بازار طلا ادامه افزايش قيمت‌ها را به عنوان دورنماي كوتاه مدت تلقي مي‌كنند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۶:۱۷:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد