صادرات طلا به ایران کسری تجاری ترکیه را کاهش داد

صادرات طلا به ایران کسری تجاری ترکیه را کاهش داد
بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد با افزایش صادرات فلزات گرانبهای ترکیه به ایران و کاهش واردات، کسری تجاری ترکیه در ماه جولای ۱۴ درصد کاهش یافت و به 7.9 میلیارد دلار رسید.
به نقل از بلومبرگ، با رشد کند اقتصادی ترکیه که سبب کاهش تقاضا برای واردات و افزایش صادرات فلزها و سنگ‌های گران‌بها به ایران شده است کسری تجاری ماه جولای ترکیه نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش یافت و به 7.9 میلیارد دلار رسید.
بر اساس گزارش اداره آمارهای این کشور در آنکارا، کسری تجاری ترکیه از 9.2 میلیارد دلار در ماه جولای سال گذشته به 7.9 میلیارد دلار در جولای سال جاری رسید. واردات این کشور 1.5 درصد کاهش یافت و به 20.8 میلیارد دلار رسید و صادرات نیز با افزایش 8.5 درصدی به 12.9 میلیارد دلار رسید.
سال گذشته تقاضا برای واردات، کسری تجاری این کشور را افزایش داده بود و این امر سبب شد که ارزش واحد پولی ترکیه (لیره) 18 درصد در برابر دلار کاهش یابد که بیشترین کاهش در میان ارزهای جهان بود.
پس از اینکه بانک مرکزی این کشور نرخ بهره بانکی را افزایش داد و به واردات شدید پایان داد، کاهش کسری تجاری ترکیه برای نهمین ماه در جولای کاهش یافت. صادرات فلزات و سنگ‌های گران‌بها به ایران در ماه جولای از 42 هزار دلار در سال گذشته به 1.8 میلیارد دلار افزایش یافته است.
کسری تجاری ترکیه در 7 ماه نخست سال جاری 20 درصد کاهش یافته است و به 50.7 میلیارد دلار رسیده است. صادرات طلای ترکیه به ایران در این مدت 6.2 میلیارد دلار اعلام شده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۶:۱۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد