قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
قیمت طلا در بازارهای بین المللی در اغاز مبادلات امروز پنجشنبه با افزایش نسبی روبرو شد که علت اصلی این افزایش ، افت مجدد ارزش دلار آمریکا بوده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، ارزش دلار آمریکا که روز گذشته تحت تاثیر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی با رشد چشمگیری روبرو شد و به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده بود، امروز پنجشنبه بار دیگر با کاهش روبرو شده است.
بر اساس این گزارشقیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1235 دلار رسیده است. جیانگ شو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری شاندونگ گلد در این باره تاکید کرد: شاید بازار در شرایط کنونی چشم انداز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس را دست کم گرفته است. این مساله می تواند در میان مدت به ضرر ارزش دلار و به نفع  قیمت جهانی طلا باشد.
وی در ادامه افزود: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه با افزایش نسبی روبرو شده و شاخص قیمت مصرف کننده نیز به بالاترین سطح در 4 سال احیر رسیده است. این آمارهای اقتصادی موجب شده تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس بیشتر شود.
شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.3 درصد کاهش به 100.93 واخد رسیده است. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در تازه ترین اظهارات خود در نشست کمیته بانکی سنا و کنگره آمریکا از افزایش نرخ بهره دفاع کرده و نسبت به تاثیرات منفی سیاست های مالی دولت ترامپ بر اقتصاد این کشور هشدار داده است.
پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا نیز تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا باید افزایش نرخ بهره در سال 2017 را در اولوبت قرار دهد.
قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد. نااطمینانی نسبت به وضعیت سیاسی و اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.
سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ هستند. انتخابات حساس و سرنوشت ساز آلمان فرانسه و هلند نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.
جیانگ شو افزود: سئوال اصلی این است که آیا سیاست های ترامپ تاثیری بر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو خواهد داشت.
وانگ تائو تحلیلگر ارشد تکنیکال نیز گفت: احتمال افزایش قیمت جهانی طلاتا 1249 دلار در هر اونس وجود دارد.

منبع خبر: 
  ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد