طلا بهترین بیمه در برابر خطرات

طلا بهترین بیمه در برابر خطرات
جدیدترین نظرسنجی انجام شده از حدود ۲۰۰ مدیر پولی در سراسر جهان که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار دارایی را کنترل و مدیریت می کنند نشان می دهد که حباب نفرت و نااطمینانی آنها نسبت به طلا شکسته شده است.

مدیران پولی جهان اکنون به شدت نگران تورم، رکود تورمی و سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین المللی هستند و بر این باورند که طلا بهترین بیمه در برابر همه این ریسک ها و خطرات خواهد بود.
مدیران پولی جهان معتقدند که قیمت طلا که هم اکنون به کمتر از 1300 دلار در هر اونس رسیده است، کمتر از قیمت واقعی آن است. این نظرسنجی توسط بانک آمریکایی مریل لینچ انجام شده است. این نظرسنجی نشانگر واقعیت مهمی در بین فضای سرمایه گذاران بین المللی در سطح جهان است. این نظرسنجی از 175 مدیر ارشد و قدرتمند پولی در سراسر جهان انجام شده است.
مدیران پولی جهان اعلام کرده اند که اونس طلا در شرایط کنونی واقعا کمتر از ارزش اصلی آن است. در 10 سال گذشته تنها 3 بار مدیران ارشد پولی جهان اعلام کرده اند که قیمت طلا از ارزش واقعی آن کمتر است. پس از 2 بار گذشته یعنی در ژانویه 2009 و ژانویه 2015 میلادی، قیمت جهانی طلا به شدت افزایش یافته است.
البته مدیران پولی جهان به این مساله اشاره ای نکرده اند که قیمت واقعی طلا در شرایط کنونی چقدر باید باشد. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ریسک های زیادی در بازارهای جهانی وجود دارد که شامل تورم، افزایش نرخ بهره، منازعات تجاری ، سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ و وضعیت سیاسی و اقتصادی اروپا است.
مهمترین ریسک سیاست های حمایتی ترامپ در عرصه تجارت بین المللی است. وی به شدت از افزایش ارزش دلار انتقاد کرده و بر لزوم اتخاذ سیاست های حمایتی تاکید کرده است.
آلمان فرانسه و هلند طی هفته های آینده با انتخابات مهم و سرنوشت سازی روبرو خواهند شد. بحران بدهی و مالی یونان بار دیگر بر وضعیت اقتصادی منطقه یورو سایه افکنده است. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۹:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد