ضرر طلا با افزایش قیمت دلار

ضرر طلا با افزایش قیمت دلار
تئوری های اقتصادی این گونه بیان می کند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله به ضرر تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، فدرال رزرو آمریکا در ماه های گذشته 3 بار نرخ بهره را افزایش داده ولی در این مدتقیمت جهانی طلا نیز با رشد نسبی روبرو شده است.
قیمت طلا از 14 دسامبر 2016 که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد با رشد 7 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا در دو ماه پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر 2015 میلادی نیز با رشد 13 درصدی همراه شد.
اونس طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن 2006 میلادی نیز بیش از 6 درصد افزایش یافت.
این بار سیاست های جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. نگرانی های مربوط به سیاست های دولت آمریکا از زمان برگزاری انتخابات نوامبر تاکنون تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.
ترامپ قول داده است تا مالیات شرکتها را کاهش داده و میلیاردها دلار در پروژه های زیرساختی سرمایه گذاری کند.
فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داد و این مساله موجب شد تا اونس طلا بار دیگر با افزایش روبرو شود.
اوله هانسن تحلیلگر ارشد بانک ساکسو تاکید کرد: بازارهای بین المللی منتظر برگزاری نشست مارس فدرال رزرو است. این بار تمرکز زیادی روی سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ است.
سرمایه گذاران بین المللی طی ماه جاری 44 تن طلا خریداری کرده اند. آغاز سال جدید چینی هم تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.
به نظر می رسد با روشن شدن سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ در ماه های آینده بهتر بتوان نسبت به روند قیمت جهانی طلا و ارزش دلار اظهار نظر کرد.
نااطمینانی های سیاسی در اروپا می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود. انتخابات آلمان، فرانسه و هلند در پیش است. بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا آماده می شود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

منبع خبر: 
  ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۱:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد