رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور: ازمعادن غیرفعال طلا بهره برداری می شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور: ازمعادن غیرفعال طلا بهره برداری می شود
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور از برنامه ریزی برای بهره برداری از معادن غیر فعال طلا در کشور خبر داد.
ˈمحمد کشتی آرای روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: با توجه به سیر صعودی قیمت طلا در جهان معادن غیر فعال طلایی که در ایران وجود دارد فعال می شود.
وی که به منظور شرکت در همایش ملی صنعت طلا و جواهر در مهدیشهر به استان سمنان سفر کرد ، افزود: با اینکه این کار ممکن است چند سال به طول بیانجامد و میزان عیار این معادن نیز کم باشد ولی با توجه به افزایش قیمت طلا، بهره برداری از این معادن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
کشتی آرا میزان صادرات پارسال طلا و زینت آلات از ایران را 600 میلیون دلار و به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه اعلام و اظهار امیدواری کرد: امسال با بازاریابی های انجام شده این رقم افزایش یابد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با بیان اینکه ایران رتبه 54 تولید طلا در جهان را در اختیار دارد تصریح کرد: از معادن فعال طلا در ایران سالانه یک تن تا یک تن و 200 کیلوگرم طلا استخراج می شود.
وی تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی را چهار قطب تولید طلا در ایران عنوان کرد و افزود: پیش بینی شده در استان هایی که دارای منابع مالی و حمایت های دولتی مطلوب هستند شهرک طلا ایجاد شود که استان سمنان نیز یکی از این استان ها است.
همایش یک روزه صنعت طلا و جواهر که به منظور بررسی مشکلات صنف طلا و جواهر در استان سمنان برگزار شد چهارشنبه شب در مهدیشهر به پایان رسید.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور هدف از برگزاری این همایش را افزایش همکاری های صنف طلا و جواهر، دولت و سازمان های مرتبط عنوان کرد و افزود: باید برای این موضوع که طلا و جواهر دیگر صرفا کالایی زینتی نیست فرهنگ سازی شود.
ˈمحمد کشتی آراˈ با بیان اینکه تولید طلا و جواهر در ایران باید در فهرست صنایع ارز آور و اشتغالزا قرار گیرد افزود: ارزش افزوده صنعت طلا و جواهر در جهان بیش از 25 درصد است.
وی با بیان اینکه تولید طلا و جواهر ، صنعتی پاک ، بدون آلودگی های محیط زیستی و نیازمند کمترین فضای کاری است حمایت ازصنعت تولید طلا و جواهر در کشور را خواستار شد.
ˈمفید غلامیˈ معاون برنامه ریزی استانداری سمنان نیز در این همایش از ایجاد میز طلا در این استان خبر داد و گفت: با وجود معادن طلا در استان سمنان ، زمینه استفاده بهینه و سرمایه گذاری سود آور در این استان فراهم است.
ˈالله محمد آقاییˈ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان نیز در این همایش توانمند سازی بخش خصوصی را وظیفه دولتمردان عنوان کرد و افزود: تامین سرمایه در گردش و حمایت از سرمایه گذاران عامل رونق صنعت طلا و جواهر در کشور است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.

منبع خبر: ایرنا
  ۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۴۱:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد