فناوری‌ نوین و حمایت دولت نیاز صنعتی‌سازی مسکن

فناوری‌ نوین و حمایت دولت نیاز صنعتی‌سازی مسکن
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران گفت: خوشبختانه ضرورت استفاده از فناوری های نوین و صنعتی سازی بیشتر نمایان شده است.

حسن محتشم با اشاره به استقبال ازچهارمین نمایشگاه بین المللی نما، سازه و تکنولوژی های نوین ساختمانی گفت: امسال میزان استقبال بیش از صددرصد افزایش نشان می دهد و امیدواریم با معرفی فناوری های نوین و گسترش صنعتی سازی مسکن بتوانیم به فرآیند خروج از رکود هم کمک کنیم.
 
وی در حاشیه برگزاری  این نمایشگاه  به خبرنگار ما  گفت : صنعتی سازی مسکن مزایای زیادی دارد که می توان به افزایش سرعت ساخت و ساز و کاهش هزینه زمان، بهبود کیفیت ساخت و ساز همراه با نظارت بر استاندارد تولید و ترکیب مصالح، و همچنین صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی اشاره کرد و در مجموع هزینه ها و قیمت هم کاهش خواهد.
 
محتشم گفت : اگرچه در حال حاضر گفته می شود میزان صنعتی سازی مسکن در ایران 20 درصد است اما باید تلاش کنیم به 100 درصد برسد.
 
وی افزود: بیشتر ساختمان های موجود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن ساخته شده عمدتا براساس روشهای سنتی بوده است و فقط در بلند مرتبه سازی و در بخشی از ساخت و سازهای دهه اخیر می توانیم نشانه هایی از صنعتی سازی را عمدتا در سازه های مسکن و ساختمان مشاهده کنیم.
 
محتشم اظهار داشت : هنوز مصرف انرژی در ساختمان ها بیشتر است و اگرچه استفاده از پنجره های دو جداره بیشتر شده اما باید به دیگر فناوریهای مورد نیاز هم توجه شود از جمله دیوارهای جدا کننده و همچنین شرایط زیست محیطی ساخت و ساز مهم است.
 
وی افزود: هنوز مصرف آب در ساختمانها بیشتر است هرچند تلاشهایی شده است اما کافی نیست.
 
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: برای اینکه فضا برای رونق استفاده از فناوری های نوین و سازگار با محیط زیست در صنعت ساخت و ساز مسکن و ساختمان کشور بیشتر فراهم شود باید دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت از واردات فناوری های پیشرفته دنیا حمایت کنند.
 
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران افزود: همچنین اگر از رکود بازار مسکن خارج شویم که خوشبختانه در حال خروج از رکود است می توانیم کارخانه های تولید مصالح ساختمانی نوین را هم توسعه دهیم و مجموعه این روند می تواند ما را در ارتقای صنعتی سازی ساختمان و مسکن و همچنین بهبود شاخصهای زیست محیطی کمک کند.
 
محتشم همچنین در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نما، سازه و تکنولوژی‌های نوین صنعت ساختمان گفت: بازار مسکن باید در سال 96 متحول می شود و با استفاده از اجرایی شدن برجام ورود سرمایه‌گذاری خارجی محتمل است.
 
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه دوره رکود بخش مسکن و ساختمان سال چهارم خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: در رویکرد انقباضی که دولت در اقتصاد حاکم کرده تولید مسکن به شکل قابل توجی کاهش یافته است که خوشایند نیست.
 
وی تاکید کرد: براساس طرح جامع مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است کشور به سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد که در شرایط رکود این نیاز نه تنها انباشته شده است بلکه آمار تولید مسکن زیر 500 هزار واحد مسکونی بوده است.
 
محتشم گفت : برای خروج از رکود مسکن ، اولین اقدام دولت آن است که باید با استفاده از تسهیلات قدرت خرید متقاضیان را بالا ببرد و دومین قدم ، افزایش ساخت و ساز است و اگر تعادل عرضه و تقاضا مدیریت نشود ، افزایش قیمت مسکن در سال‌های آینده قطعی است و برای رونق‌بخشی در اقتصاد کلان هم باید از بخش مسکن شروع کنیم که به دلیل وابستگی صنایع داخلی به بخش مسکن اگر این بخش تقویت شود می‌تواند مقدمه‌ای برای رونق‌بخشی به اقتصاد باشد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۰:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد