معاون فروش و بازاریابیفولاد مبارکهبا بیان این مطلب گفت: نظام تولید و فروش شرکت فولاد مبارکه از ابتدای بهرهبرداری با رویکرد مشتریمداری و احترام به حقوق مصرفکننده، راهاندازی شده و به همین منظور ساختارهای مناسب و متفاوتی برای تحقق این استراتژی در شرکت ایجاد شده است.
محمود اکبری با تاکید بر فعالیتهای تحقیق و توسعه، تامین کالا مطابق نیاز مشتری و بهبود کیفیت محصولات تولیدی هم جهت با نیاز مشتریان و بازار، افزود: ارائه خدمات خردهفروشی در سراسر کشور، بازدیدهای ادواری و ارتباط مداوم با مشتریان، ارائه کتابچههای فنی تخصصی، بررسی ادعاهای مصرفکنندگان، با ارائه خدمات تجاری مالی و وضعیت سفارشات در فرآیند تولید، وضعیت صورتحسابهای مشتری را از استراتژیهای شرکت قرار دادهایم.معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: استراتژی مشتریمداری و خطمشی و سیاست تکریم مشتریان موجب شده فولاد مبارکه همواره فراتر از الزامها و استانداردها گام بر دارد و روند نتایج نظرسنجی از مشتریان که از سال 80 آغازشده، نشان میدهد اقدامات صورت گرفته باعث افزایش سطح رضایت آنها در این دوره شده است.
به گفته وی، این همایش از سال 1380 و با هدف افزایش انگیزه و حساسیت تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرفکنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرفکنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، تلاش برای برقراری قیمت عادلانه و ارائه خدمات مطلوب و تشویق مصرفکنندگان به استفاده از کالای دارای نشان ملی استاندارد آغاز بهکار کرده است.وی گفت: اکنون نیز در همه فرآیندهای فولاد مبارکه از جمله فروش و بازاریابی، اقدامات متعددی برای حفظ و افزایش رضایت مشتریان تعریف و در حال اجرا است که برای نمونه میتوان به شرکت داوطلبانه فولاد مبارکه در فرآیند اخذ تاییدیه استانداردهای شکایت مشتریان (ISO10002) و استاندارد رضایت مشتریان (ISO10004) اشاره کرد که موفق به اخذ این تاییدیه از طرف شرکت SGS سوئیس شد.اکبری افزود: از آنجا که موفقیتهای فوق مسوولیت شرکت در برابر جامعه و مشتریان را افزایش میدهد، همین امر تداوم بهبود و توسعه در شرکت فولاد مبارکه را در تمامی زمینهها ضروری کرده است.
وی برنامهریزی جهت اتصال سیستم ادعای مشتریان به نرمافزار اهداف و اقدامات اجرایی شرکت به منظور سرعت بخشیدن به انجام اقدامات اصلاحی و شفافیت و اثر بخشی بیشتر اقدامات بهبود مدنظر مشتریان، برنامهریزی برای اتصال سیستم ادعای مشتریان به CRM و ایجاد قابلیت پیگیری برخط روند بررسی ادعا و اقدامات طرح ریزی شده برای اصلاح فرآیند را از جمله از برخی بهبودهایی که برای سال آینده پیشبینی و هدفگذاری شده است برشمرد.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه طرحهای توسعهای شرکت برای افزایش ظرفیت تولید از جمله افزایش ظرفیت فولاد سبا و فولاد هرمزگان، برنامهریزی برای همکاریهای دو و چندجانبه با سایر نوردکاران کشور برای افزایش تولید و عرضه محصولات موردنیاز مصرفکنندگان، که گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی نیز خواهد بود، اجرای بانک جامع مشتریان فولاد مبارکه به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم از مشتریان بالقوه و بالفعل کشور و سهولت در ارتباط با آنها را نیز از جمله هدفگذاری شرکت اعلام کرد. وی از تمامی واحدهای مرتبط که در راه مشتریمداری در فولاد مبارکه تلاش میکنند قدردانی کرد. شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان روز دوشنبه نهم اسفندماه با حضور دکترجهانگیری معاون اول رئیسجمهور، مهندس نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و جمعی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در سالن همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.