قیمت طلا تحت فشار قرارخواهد گرفت

قیمت طلا تحت فشار قرارخواهد گرفت
تازه ترین نظرسنجی و بررسی پلاتز نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده همچنان تحت فشار زیادی قرار خواهند داشت و علت اصلی آن گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود.

به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتز، قیمت طلا در هفته گذشته برای نخستین بار در 5 هفته اخیر با کاهش شدید 2.5 درصدی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس پس از اظهارات سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلاداشته است.
تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به بیش از 82 درصد رسیده است.
یلن در توضیح دیدگاه های خود درباره سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا از افزایش نرخ بهره در نشست 14 و 15 مارس بانک مرکزی این کشور حمایت کرده است. این اظهارات شاید نشان می دهد که روند متوقف شدن سیاست های انبساطی پولی در آمریکا طی ماه های آینده نیز تسریع خواهد شد.
افزایش ارزش دلار آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. انتشار /آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده به خصوص وضعیت بازار اشتغال نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.
این نظرسنجی نشان می دهد که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1210 تا 1250 دلار خواهد بود. تازه ترین اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست مارس بیشتر شده است.
کامرز بانک آلمان نیز با ارائه تحلیلی نوشت: به نظر می رسد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس تقریبا قطعی شده است.
ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع اقتصادی و سیاسی آمریکا و اروپا در هفته های آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.
وزارت کار آمریکا جمعه آینده گزارش مربوط به اوضاع بازار اشتغال در ماه فوریه را منتشر خواهد کرد و این آمارها تا حد زیادی می تواند بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست مارس موثر و تعیین کننده باشد.
در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت ساز آلمان فرانسه و هلند می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.

منبع خبر: 
  ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۹:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد