اونس طلا به روند صعودی ادامه می دهد

اونس طلا به روند صعودی ادامه می دهد
تحلیلگران اقتصادی معتقدند که طرح دونالد ترامپ برای کاهش مالیات ها در نهایت منجر به افزایش کسری بودجه و فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا خواهد شد و این مساله رشد تقاضای جهانی طلا را در پی خواهد داشت.

به نقل از پایگاه اینترنتی استریت،کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند کهقیمت جهانی طلا در کوتاه مدت و بلندمدت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و سیاست های مالیاتی ترامپ تنها به این روند کمک خواهد کرد.
قیمت جهانی طلا که در سال 2016 میلادی با رشد 8.5 درصدی روبرو شد از ابتدای امسال تاکنون نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی با افزایش همراه شده است.
به نظر می رسد افزایش احتمالی نرخ تورم آمریکا عامل مهم و تاثیرگذاری برای رشد بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد بود. طلا همواره به عنوان سرمایه گذاری مطمئنی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر تورم به کار برده می شود.
تازه ترین آمارهای موسسه آمار اروپا نیز نشان می دهد که نرخ تورم منطقه یورو در ماه فوریه به بیش از 2 درصد افزایش یافته است. رشد قیمت حامل های انرژی تاثیر زیادی بر افزایش نرخ تورم اروپا داشته است.
نرخ تورم آمریکا نیز از 2.07 درصد در دسامبر به 2.5 درصد در ژانویه رسیده است. ترامپ قول داده است تا سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه زیرساخت های اقتصادی انجام داده و مالیات ها را کاهش دهد. این طرح در نهایت منجر به افزایش کسری بودجه خواهد شد و قطعا نرخ تورم را افزایش می دهد.
ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص چین و روسیه و ترکیه نشان می دهد که بانک های مرکزی به دنبال کاهش سهم دلار و متنوع سازی ذخایر ارزی خود هستند.
البته هنوز شک و تردیدهای زیادی نسبت به عملی شدن طرح های اقتصادی و مالی ترامپ وجود دارد. این طرح ترامپ باید از سوی کنگره آمریکا تصویب شود و تا نهایی شدن چند ماه طول خواهد کشید.
سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلادر ماه های آینده خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد