توافق اوپک بسیار بیش از تصور موثر شد

توافق اوپک بسیار بیش از تصور موثر شد
دبیر کنفرانس سراویک که روز گذشته در آمریکا آغاز به کار کرد، گفت اجرای توافق اوپک بیشتر از آن چیزی که تصور می شد موثر بوده است.

به نقل از اسپوتنیک، دنیل یارگین، دبیر کنفرانس سراویک  که روز گذشته در هوستون آمریکا آغاز به کار کرد، در سخنرانی افتتاحیه خود گفت اجرای توافقاوپک ثابت کرد که این توافق بسیار بیشتر از آنچه تصور می شد موثر واقع شده است.

اعضای اوپک در روز 30 نوامبر توافق کردند تا مجموع تولید نفت خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

این توافق از ابتدای سال جاری میلادی به مدت 6 ماه اجرایی شد و هدف از این اقدام بالا بردن قیمت نفت و رساندن آن به محدوده 60 دلار در هر بشکه و بازگرداندن تعادل به بازار بود.

11 کشور تولید کننده نفتغیر عضو اوپک نیز چند روز پس از توافق اوپک متعهد شدند تا 558 هزار بشکه دیگر از عرضه نفت به بازار بکاهند.

یارگین در مصاحبه خود با اسپوتنیک گفت این دو توافق تاریخی بسیار بیشتر از ذهنیت کارشناسان پیشرفته و بسیار موفق تر از آن چیزی بوده است که کارشناسان تصور می کردند.

وی ادامه داد در ادامه کنفرانس افراد حاضر تلاش خواهند کرد تا شرایط پیش روی بازار نفت را در ماه‌های ژوئن و می مورد بررسی قرار داده و اینکه تا چه حد بازار به سمت تعادل پیش رفته است را مورد بحث قرار خواهند داد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۰:۲۴ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد