عوامل موثر بر قیمت طلا از نظر اینوستینگ

عوامل موثر بر قیمت طلا از نظر اینوستینگ
تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش 2.5 درصدی روبرو شده که این بدترین عملکرد قیمت این فلز زرد در ماه های اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش اظهارات روز جمعه جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر حمایت از افزایش نرخ بهره در نشست مارس، تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.
نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در حالی قرار است 14 و 15 مارس برگزار شود که نظرسنجی جدید اینوستینگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به بیش از 80 درصد رسیده است.
بالا رفتن نرخ بهره معمولا موجب افزایش ارزش دلار شده و تقاضا برای طلا را کاهش می دهد. قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته گذشته بیش از 3.5 درصد کاهش داشته و برای نخستین هفته در سال 2017 میلادی با کاهش روبرو شده است.
به نظر می رسد طی روزهای آینده انتشار آمارهای اشتغال آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلاو ارزش دلار خواهد داشت. سرمایه گذاران بین المللی منتظر نتایج نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود تا ببینند مسیر آتی سیاست های پولی منطقه یورو چه خواهد بود.
روز دوشنبه آمارهای مربوط به سفارشات صنعتی آمریکا و خرده فروشی استرالیا منتشر می شود. سه شنبه بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد. آلمان نیز سفارشات صنعتی خود را منتشر می کند. بریتانیا نیز آمارهای اولیه قیمت مسکن را اعلام می کند.
روز چهارشنبه ژاپن آمارهای رشد اقتصادی در سه ماه پایانی 2016 را منتشر خواهد کرد. چین گزارش تراز تجاری را اعلام می کند. بودجه بریتانیا برای سال مالی جدید ارائه خواهد شد. موسسه ای دی پی آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا را اعلام می کند. پنجشنبه نیز آمارهای تورم چین اعلام می شود و بانک مرکزی اروپا نیز نرخ بهره جدید خود را اعلام می کند.
روز جمعه نیز وزارت کار آمریکا آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری در ماه فوریه را منتشر خواهد کرد. به نظر می رسد وضعیت تقاصای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۵:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد