حركت مثبت طلا

حركت مثبت طلا
بهای طلا در بازارهای جهانی با وجود افت روزهای اخیر دوباره در مسیر افزایشی قرار گرفت. قیمت طلا تا ظهر دیروز به 1750 دلار رسید. قیمت طلا دیروز 10 دلار افزایش ثبت کرد. قیمت طلا البته در این سطح طی 30 روز گذشته بیش از 12 دلار افت داشته است. اما طی 365 روز گذشته 79 دلار افزایش قیمت ثبت کرده است.
بهای طلا در بازارهای جهانی با وجود افت روزهای اخیر دوباره در مسیر افزایشی قرار گرفت. قیمت طلا تا ظهر دیروز به 1750 دلار رسید. قیمت طلا دیروز 10 دلار افزایش ثبت کرد. قیمت طلا البته در این سطح طی 30 روز گذشته بیش از 12 دلار افت داشته است. اما طی 365 روز گذشته 79 دلار افزایش قیمت ثبت کرده است.
قیمت طلا در ماه‌های گذشته به دلیل اتخاذ تصمیم بر دور سوم تسهیل مقداری در آمریکا افزایش یافته و در ادامه به دلیل برخی تشکیک‌ها در اجرایی شدن و نتیجه بخش بودن آنها با افت مواجه بوده است. بالاترین قیمت طلا در یک ماه گذشته البته مربوط به 4 اکتبر (13 مهر ماه) بود. قیمت طلا در این زمان تا 1790 دلار بالا رفته بود.
اعلام نرخ بیکاری زیر 8 درصد در آمریکا موجب تقویت ارزش طلا نیز شد، اما آنچه تاکنون نتوانسته به طور کامل حل شده و قیمت طلا را با افزایش شدیدی در سال جاری همراه کند، پیچیده‌تر شدن بحران بدهی‌ها در اروپا است. تداوم این بحران موجب افت ارزش یورو بوده و قیمت طلا را با خود به کاهش واداشته است. در این روزها البته امید‌های دوباره‌ای به حل بحران برای حداقل کشور اسپانیا زنده شده است. ظاهرا موافقت برای دریافت خط اعتباری از سوی صندوق نجات مالی اروپا راه حل مناسبی تشخیص داده شده است.
در این میان در یونان اوضاع همچنان بحرانی است و مخالفت‌های گروه‌های مختلف مردمی برای مقابله با ریاضت‌های اقتصادی مورد نظر رهبران اروپا به ویژه آلمان ادامه دارد برخی از خروج احتمالی این کشور در 6 ماه آینده از حوزه پولی اروپا سخن می‌گویند. اتفاقی که در صورت حادث شدن، البته ارزش یورو و قیمت طلا را به شدت کاهش خواهد داد.
برخی از تحلیلگران نیز در آستانه برگزاری نشست تازه مقامات اروپایی گفته‌اند که قیمت طلا در بازار لندن ممکن است قبل از برگزاری اجلاس هفتگی رهبران اروپا به بهانه سفته بازی بر سر امکان جست‌وجوی اسپانیا برای حمایتهای مالی باز هم افزایش داشته باشد. آلمان در یک اقدام پیشگیرانه و احتیاطی امکان جست‌وجوی خطوط اعتباری از صندوق نجات اروپا برای اسپانیا را فراهم می‌آورد. امکان دستیابی اسپانیا به منابع این صندوق ضمن کمک به حل بحران این کشور موجب افزایش برابری یورو در مقابل دلار آمریکا نیز می‌شود این اتفاق البته در روز‌های اخیر هم افتاده است. برابری یورو در مقابل دلار که هفته گذشته 28/1 بود در روز گذشته به 31/1 رسیده است.
در بازارهای جهانی برخی تحلیلگران نوسان قیمت طلا و سایر فلزات قیمتی را در کنار تقویت یورو به حرکت ارزهای خارجی و میزان ریسک بازارهای مالی وابسته دانسته‌اند.
رهبران اروپا در این روزها در بروکسل جمع خواهند شد تا برای برون رفت از شرایط فعلی برای چندمین بار به چاره‌اندیشی خواهند پرداخت. قیمت طلا در سال جاری به دلیل اتخاذ سیاست‌های انبساطی و محرک‌های پولی توسط بانک‌هاي مرکزی جهان از آمریکا تا اروپا و ژاپن تقریبا 12 درصد افزایش داشته است.
در مورد شرایط اقتصادی بازارها، یک تحلیلگر چینی گفت که اگر مشکلات مالی اسپانیا را بتوانند کنترل کنند این اقدام به ثبات بازارهای مالی کمک زیادی خواهد کرد.
اميدواري نسبت به حل بحران اسپانيا در حالي است كه در تازه‌ترین خبر‌ها موسسه
رتبه‌سنجی استاندارد اند پورز رتبه اعتباری این کشور را كاهش داده است. در حالي كه در مقابل موسسه رتبه‌سنجي موديز رتبه اعتباري اين كشور را ثابت نگه‌داشته است. در گزارشی به نقل از رویترز نقش این اتفاق در افزایش قیمت طلا مثبت ارزیابی شده است.
در پی کاهش نگرانی‌ها نسبت به بحران بدهی منطقه یورو، افزایش رتبه اعتباری اسپانیا و رونق بازار کار آلمان اونس جهانی طلا روز چهارشنبه با افزایش مواجه شده است.
به نقل از رویترز، افزایش رتبه اعتباری اسپانیا توسط موسسه مودیز موجب افزایش ارزش یورو و کاهش قیمت دلار به پایین‌ترین سطح در دو هفته اخیر شده است. براساس این گزارش، «جرمی فریزن» تحلیلگر کالاهای اقتصادی هنگ‌کنگ براین باور است اونس جهانی طلا در انتظار اعمال سیاست انبساط پولی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی جهان است تا پس از نزدیک شدن به سطح 1800دلار در این محدوده تثبیت شود.
براین اساس، اونس جهانی طلا ديروز چهارشنبه با رشد 2/0 درصدی در محدوده 1750دلار و 40 سنت و هر اونس طلای آمریکا با رشد 3/0 درصدی در سطح 1751 دلار و 70سنت مبادله شد.
این گزارش می‌افزاید، سرمایه‌گذاران در حال حاضر در انتظار انتشار اطلاعات اقتصادی در هفته جاری از قبیل شاخص بازار مسکن و میزان تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم سال جاری می‌باشند. اطلاعات ضعیف اقتصادی به نفع طلا خواهد بود و موجب افزایش قیمت این فلز زرد خواهد شد.
تحلیل تکنیکال ونگ تائو تحلیلگر اقتصادی رویترز نشانگر این موضوع می‌باشد که اونس جهانی طلا در روزهای آینده در محدوده 1762 دلار تا 1770 دلار داد و ستد خواهد شد.
قیمت‌های داخلی
در بازار داخلی همراستا با افزایش قیمت جهانی، قیمت طلا نیز مرتبا افزایش می‌یابد. قیمت هر مثقال طلای 17 عیار بدون اجرت ساخت روز گذشته با 16 هزار تومان افزایش به 630 هزار تومان رسید. در این راستا قیمت هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت نیز به 145 هزار تومان رسید که نسبت به روز سه‌شنبه 4000 تومان افزایش ثبت کرده است. سایر قیمت‌ها در بازار به دلیل شفاف نبودن برای مدتی نا‌معلوم است.
دلار 2545 تومانی در مرکز مبادلات
بانک مرکزی قیمت انواع ارز‌های عرضه شده برای روز 26 مهر‌ماه را اعلام کرد.
قیمت انواع ارز قابل عرضه در مرکز مبادلات ارزی برای روز جاری اعلام شد.
براین اساس یک دلار آمریکا 25 هزار و 455 ریال، یورو 33 هزار و 319 ریال و درهم 6930 ریال است.
همچنین یکصد ین ژاپن 32 هزار و 200 ریال، روبل 8250 ریال، یوآن 4 هزار و 69 ریال، هزار وون 23 هزار ریال و لیر ترکیه 14 هزار و 130 ریال قیمت گذاری شده است.
در روز سه‌شنبه قیمت دلار در این مرکز 2547 تومان بود که نرخ ديروز حدود 2 تومان کاهش یافته است. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۶:۱۹:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد