تقاضای بالای هند روی قیمت طلا اثر گذاشت

تقاضای بالای هند روی قیمت طلا اثر گذاشت
در آستانه نشست دو روزه بانک‌های مرکزی و در آغاز معاملات طلا در روز گذشته، این کالا در پایین‌ترین حد قیمتی 6 هفته اخیر معامله شد.
در آستانه نشست دو روزه بانک‌های مرکزی و در آغاز معاملات طلا در روز گذشته، این کالا در پایین‌ترین حد قیمتی 6 هفته اخیر معامله شد.
طلا پس از اینکه روز دوشنبه کاهش یافت و به یک هزار و 713 دلار در هر اونس رسید تکنیکالیست‌ها را مجبور کرد تا پیش‌بینی خود از سطح مقاومتی طلا در این هفته را به یک هزار و 685 دلار کاهش دهند، البته برخی هم پیش‌بینی یک هزار و 780 دلار را برای این هفته مطرح کرده‌اند. گفته می‌شود یکی از دلایلی که باعث شده قیمت طلا روند نزولی داشته باشد، آخرین گزارش اعلام شده از شاخص بیکاری در آمریکا است که گفته می‌شود به 8/7 درصد رسیده که پایین‌ترین حد آن از زمان سال 2009 میلادی و آغاز ریاست جمهوری اوباما است.
البته این پیش‌بینی وجود دارد که هند به عنوان بزرگ‌ترین خریدار طلا، با افزایش تقاضا در بازار فیزیکی این کالا قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد.
این اتفاق برای مس هم افتاد به به طوری که آمارهای مربوط به اقتصاد آمریکا باعث شد پرطرفدارترین معامله مس که مربوط به تحویل ژانویه در بازار شانگهای است با یک‌درصد کاهش به 9 هزار و 200 دلار برسد که این رقم پایین ترین رقم ثبت شده از 7 سپتامبر است. قیمت نقره دیروز با 41/1 درصد رشد به 33/32 دلار رسید اما در بازار آسیا نقره با 18/0 درصد کاهش به 27/32 دلار رسید
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۷:۱۰:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد