دلایل اصلی افت قیمت جهانی طلا

دلایل اصلی افت قیمت جهانی طلا
قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر با کاهش چشمگیری روبرو شده است که علت اصلی این مساله انتشار آمارهای اقتصادی در آمریکا و تقویت ارزش دلار است.

به نقل از کیتکو،گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افتقیمت طلا داشته است. نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی هفته آینده بیشتر شده است.
جمیل احمد تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف ایکس تی ام تاکید کرد: 2 عامل می تواند مانع از افزایش 3 بار نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلاخواهد بود، نخست خطرات سیاسی و دوم ترکیدن حباب بازار سهام.
وی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که ریسک هایی مثل تنش های سیاسی یا افت شدید شاخص سهام وجود دارد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در بلند مدت با افزایش چشمگیری روبرو شود. در کوتاه مدت نیز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند فشار زیادی را بر قیمت این فلز گرانبها وارد کند. من شخصا از کاهش قیمت طلا تعجب نمی کنم.
این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: طلا می تواند کالای مطمئنی برای حفظ ارزش دارایی ها و سرمایه ها در برابر تنش های سیاسی در آمریکا و اروپا باشد. نگرانی ها نسبت به تحولات سیاسی اروپا و آمریکا می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به بازار طلا جلب کند. انتخابات حساس و مهم در اروپا می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.
احمد اظهار داشت: شاخص سهام در ماه های اخیر فراتر از حد انتظارات افزایش یافته و ترکیدن حباب بازار سهام نیز می تواند عامل مثبتی برای نوسانات اونس طلا باشد. بی شک سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ عامل مهم و موثری برای قیمت جهانی طلاو شاخص سهام طی هفته های آینده خواهد بود.
ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و میلیاردها دلار برای پروژه های زیرساختی هزینه کند.

منبع خبر: 
  ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۷:۱۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد