تاثیر نشست فدرال رزرو بر قیمت طلا

تاثیر نشست فدرال رزرو بر قیمت طلا
برخی تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که تجربه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که پس از افزایش نرخ بهره، قیمت جهانی طلا ابتدا با افت نسبی روبرو شده ولی در ادامه افزایش خواهد یافت.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز،پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را در سال 2015 افزایش داد،قیمت طلا با یکی از بهترین عملکردهای خود در تاریخ معاصر روبرو شد.

رایان لاتینویچ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی تاکید کرد: تحلیل من این است که اونس طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیز با افزایش روبرو خواهد شد.
وی افزود: حتی پس از انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا نیز طلا توانسته است سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کند و این مساله نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا پس از افزایش نرخ بهره در نشست مارس نیز ادامه خواهد یافت.
قیمت طلا در هفته گذشته با افت 2 درصدی روبرو شده است. پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه فوریه که نشانگر ایجاد 235 هزار فرصت شغلی جدید بوده، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست مارس بیشتر شده است.
نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس به بیش از 93 درصد رسیده است. این رقم در ابتدای هفته گذشته به 80 درصد رسیده بود.
تحلیلگران اقتصادی هنوز بر این باورند که فدرال رزرو امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد: من هنوز نسبت به افزایش چشمگیر  قیمت طلا امیدوار هستم. نگرانی های ژئوپلیتیک و سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.
وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی نباید انتظار افزایش سریع و شدید قیمت طلا پس از برگزاری نشست فدرال رزرو را داشته باشند، بلکه قیمت طلا به تدریج افزایش خواهد یافت.
آدام باتن تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو نیز تاکید کرد: سیاست های تجاری و ارزی آمریکا طی ماه های آینده می تواند مسیر قیمت طلا را مشخص کند.
به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلادر کوتاه مدت ابتدا 1190 و سپس 1180 دلار خواهد بود. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز ابتدا 1208 و سپس 1220 دلار است.

منبع خبر: 
  ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۱:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد