قیمت طلا در بازارهای جهانی چشم‌انداز مثبتی دارد

قیمت طلا در بازارهای جهانی چشم‌انداز مثبتی دارد
در یک نظرسنجی از میان26 نفر، تقریبا 14 نفر به افزایش قیمت در هفته آینده رای داده‌اند. از این میان 9 نفر افت قیمت برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند و 3 نفر نظر صریحی در این میان نداشته‌اند.
قیمت طلا در بازارهای جهانی چشم‌انداز مثبتی دارد. در یک نظرسنجی از میان26 نفر، تقریبا 14 نفر به افزایش قیمت در هفته آینده رای داده‌اند. از این میان 9 نفر افت قیمت برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند و 3 نفر نظر صریحی در این میان نداشته‌اند. در تازه‌ترین گزارش‌ها میزان طلای سرمایه‌گذاری شده در قالب محصولات تجاری –ارزی در هلدینگ‌های بین‌المللی 2 هزار و 585 تن طلا به ارزش 6/141 میلیارد دلار اعلام شده که بیشترین سطح تاریخی خود بوده است.
برخی تحلیلگران با بیان اینکه بانک‌های مرکزی از آمریکا و اروپا تا ژاپن محرک‌های اقتصادی به اقتصاد تزریق کرده‌اند، انتظار دارند که قیمت طلا همچنان در جهت افزایشی ادامه مسیر دهد. بانک مرکزی ژاپن سی ام اکتبر امسال تصمیم گرفت که 125 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق کند؛ بانک مرکزی آمریکا 3/2 تریلیون دلار از سال 2008 تا 2011 در اقتصاد هزینه کرده و از این به بعد نیز ماهانه 40 میلیارد دلار اوراق قرضه خواهد خرید. بانک مرکزی چین نیز 158 میلیارد دلار را برای زیرساخت راه سازی هزینه خواهد کرد. بانک مرکزی اروپا نیز برنامه‌هایی در این راستا در دست اجرا دارد.
برخی از سرمایه‌گذاران نیز برای مقابله با تورم اقدام به خرید طلا کرده‌اند. افت ارزش آتی دلار نیز دلیلی برای خرید طلا عنوان شده است. گفته شده فلزات عموما در بازارهای مالی از محل افزایش آتی قیمت سوددهی دارند. همچنین از انتظارات تورمی در پنج سال آینده دلیلی برای تمایل به خرید طلا سخن به میان آمده است. از واردات طلا و افزایش تقاضا توسط هند نیز به عنوان یکی دیگر از اهرم‌های افزایش قیمت طلا در آینده نام برده می‌شود. افزایش قیمت مواد غذایی و برخی دیگر از کالاهای پایه هم به نوعی در مسیر افزایش قیمت طلا تعبیر شده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۷:۴۴:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد