پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته آینده

پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته آینده
اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته آینده دارند.
اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته آینده دارند. در چند هفته متوالی شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو تقریبا آرای یکسانی در مورد آینده قیمت طلا داشتند (برابری نسبی درصد طرفداران افزایش قیمت با کاهش قیمت) در حالی که در این هفته اکثر شرکت‌کنندگان در این آمارگیری، افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی می‌کنند.26 نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند؛ این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیلگران فنی هستند.
از این میان، 21 نفر(77/80 درصد) رای به افزایش قیمت داده‌اند، 2 نفر(69/7 درصد) کاهش قیمت را پیش‌بینی می‌کنند در حالی که 3 نفر(45/11 درصد) اعتقاد به ثبات قیمت‌ها یا نوسانات اندک آن دارند. با توجه به جهش قیمت طلا و بازگشت آن به کانال يك هزار و 700 دلاری بعد از انتخاب باراک اوباما به عنوان رییس‌جمهور آمریکا، تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در آمارگیری کیتکو، افزایش قیمت‌های طلا را پیش‌بینی می‌کنند. به علاوه، طرفداران افزایش قیمت اعتقاد دارند به احتمال زیاد اوباما، رییس بانک فدرال رزرو (بن برنانکی) را تا پایان دوره انتصابش در سال 2014 تغییر نخواهد داد.
استرلینگ اسمیت، متخصص بازارهای آتی و کارمند بخش تحقیقات بانک، اظهار می‌کند: «از نظر من قطعا قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. قیمت طلا مانند دمای بدن انسان است؛ هر چقدر دمای بدن بالاتر باشد، بیماری وخیم‌تر است؛ به همین نحو هر چقدر قیمت طلا افزایش یابد، نشان‌دهنده بحرانی بودن وضعیت سیستم مالی است.»سایرین نیز معتقد هستند بازگشت قیمت‌های حمایتی به محدوده يك هزار و 670 دلار در هر اونس نشان‌دهنده افزایش بیشتر قیمت‌ها در آینده است.طرفداران کاهش قيمت طلا در هفته آینده استدلال می‌کنند جهش ناگهانی قیمت طلا در هفته گذشته سریع اتفاق افتاد و در نتیجه احتمال بازگشت به سطوح قیمتی گذشته بسیار بالا است. ایرا اپستاین، مدیر یک موسسه مالی، معتقد است: «افزایش قیمت کنونی سریع اتفاق افتاد بدون اینکه یک مبنای قوی‌ و ماندگاری برای حمایت و فعالیت قیمت‌ها نسبت به آن سطح قیمتی ایجاد شود. به نظر من در هفته آینده، قیمت‌های مقاومتی در محدوده يك هزار و 752 دلار و قیمت‌های حمایتی در محدوده يك هزار و 715 دلار در نوسان خواهند بود.» طرفداران ثبات یا نوسان اندک قیمت‌ها اعتقاد دارند عوامل و انگیزه‌های اندکی در بازار طلا وجود دارد که قیمت طلا را از محدوده يك هزار و 700 دلار تا يك هزار و 750 دلار در هر اونس خارج سازد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۸:۲:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد