نظر رئیس اتحادیه درباره عرضه طلای 14 عیار

نظر رئیس اتحادیه درباره عرضه طلای 14 عیار
محمد کشتی‌آرای در خصوص پیشنهاد عرضه طلای 14 عیار اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که این کار ایجاد می‌کند، استفاده بیشتر از طلای خارجی است و این موجب زیان فعالان صنعت طلا در کشور می‌شود.
محمد کشتی‌آرای در خصوص پیشنهاد عرضه طلای 14 عیار اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که این کار ایجاد می‌کند، استفاده بیشتر از طلای خارجی است و این موجب زیان فعالان صنعت طلا در کشور می‌شود.
وی ادامه داد: راه منطقی کاهش قیمت مصنوعات طلا در شرایط فعلی، کاهش وزن آنهاست، با این اقدام هم پول کمتری توسط مشتری پرداخت خواهد شد و هم دیگر مشکل کاهش عیار وجود ندارد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در همین مورد گفت: کاهش عیار طلا به سادگی امکان‌پذیر نیست، بلکه باید برخی استانداردهای سازمان استاندارد در این زمینه تغییر کند و همچنین سلیقه و نظر مردم در این باره لحاظ شود، زیرا آنها مصرف‌کنندگان اصلی این محصولات هستند.
کشتی آرای خاطرنشان کرد: اعضای اتحادیه طلا و جواهر به عده محدودی خلاصه نمی‌شوند، بلکه فعالان این بخش در همه استان‌ها باید در این باره اظهار نظر کنند و در مجموع اگر نتیجه‌ای حاصل شد، در همان راستا باید اقدام شود.
وی تأکید کرد: به سرعت نمی‌توان درباره کاهش عیار طلا مخالفت یا موافقت کرد و باید نظرات فعالان این بخش و مردم را جویا شد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: فرهنگ و نگرش مردم ایران به عیار بالای طلا معطوف است، به همین دلیل در مناطق مرکزی و حتی جنوبی از عیار بالاتر از 18 هم استفاده می‌کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است با عرضه طلای 14 عیار برخی سوءاستفاده‌ها به وجود آید و طلای 14 عیار به جای 18 عیار عرضه شود؟ گفت: این مسئله امکان‌پذیر نیست، زیرا با کنترل‌ها و ارقامی که بر روی مصنوعات حک می‌شود، عیار طلا کاملاً قابل تشخیص است.
وی تأکید کرد: مهمترین مشکل در این باره این است که توجه مردم از طلای داخلی به طلای خارجی معطوف می‌شود، زیرا طلا با عیار بالاتر، خوشرنگ‌تر و زیباتر و مورد پسند مردم است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱:۴۱:۲۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد