پيش‌بينی ها از قيمت طلای جهانی: افزايش يا كاهش؟

پيش‌بينی ها از قيمت طلای جهانی: افزايش يا كاهش؟
انتظارات براي روند دادوستدها در بازارهاي جهاني حاكي از باقي ماندن سطوح قيمتي طلا در مرز يك هزار و 700 دلار به ازاي هر اونس است.
انتظارات براي روند دادوستدها در بازارهاي جهاني حاكي از باقي ماندن سطوح قيمتي طلا در مرز يك هزار و 700 دلار به ازاي هر اونس است. مبادلات طلا در بازارهاي جهاني اگر چه در ساعت پاياني ديشب تغيير قابل توجهي نداشت، اما به نظر مي‌رسد در هفته آينده پيش‌بيني‌ها بيشتر از صعودي شدن قيمت‌ها خبر مي‌دهد. كارشناسان معتقدند قيمت طلا در هفته پيش رو روي سطوح قيمتي بالاي يك هزار و 700 دلار به ازاي هر اونس حركت خواهد كرد؛ اين در شرايطي است كه افزايش قيمت طلا ادامه خواهد يافت و با توجه به نظرسنجي كيتكو كه از فعالان و سرمايه‌گذاران اين حوزه به عمل آمده به نظر مي‌رسد انتظارات براي افزايش قيمت‌ها غير‌ممكن نيست.
براساس نظرسنجي به عمل آمده از بين 22 نفر شركت‌كننده 14 نفر راي به افزايش قيمت، 3 نفر راي به كاهش و 5 نفر نيز نظري خنثي ارائه داده‌اند. در هفته پيش رو اگرچه دلايل متعددي براي افزايش قيمت‌ها نام برده شده، اما روز پنج شنبه به دليل شكرگزاري و تعطيلات، اغلب بازارهاي ايالات‌متحده بسته است. براساس پيش‌بيني موسسه BNP، انتظارات براي افزايش كوتاه مدت قيمت طلا كمرنگ شده؛ اما براي بلندمدت تحركات قيمتي ادامه دارد. البته تمامي گزارش‌هاي طلا به همين موضوع خاتمه پيدا نمي‌كند، بلكه روز جمعه براساس تازه‌ترين گزارش شوراي جهاني طلا، تقاضاي اين فلز در سطح جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد كاهش يافته است. البته تغييرات قيمت طلا به نشست اوباما و كنگره بر سر توافق صخره مالياتي برمي‌گردد، براساس گزارش‌هاي منتشر شده هدف از اين جلسه جلوگيري از صخره مالياتي (افزايش ماليات‌ها و كاهش هزينه‌ها) است. 
گزارش‌ها از نشست شب جمعه حاكي از آن است كه توافقات افزايش پيدا كرده و نمايندگان كنگره با افزايش احساس اعتماد به نفس بر اين باورند كه براي حل اين موضوع تا كريسمس مهلت خواسته شده و به نظر مي‌رسد توافق روي مساله به وجود خواهد آمد. مسائل پيرامون بحران بدهي‌ها در يونان، كسري بودجه اسپانيا و ثابت باقي ماندن نگراني‌ها درباره بحران بدهي‌ها در منطقه يورو با توجه به نزديك شدن به نشست 20 نوامبر در منطقه يورو از ديگر پارامترهاي تاثيرگذار روي روند بازارها بوده است. از بازارهاي شيكاگو خبر رسيده كه ميزان وجه تضمين و مارجين مورد نياز براي قراردادهاي آتي طلا، مس و نقره در هفته آينده كاهش خواهد يافت. اين در حالي است كه انتظارات از اين بازار متفاوت خواهد بود و برخي حتي ركود در بازار در هفته پيش رو را محتمل تر تلقي مي‌كنند. گزارش‌ها پيرامون رونق بخش مسكن (خريد و فروش) در ايالات‌متحده و گزارش‌هاي هفتگي از برخي شاخص‌هاي مربوط به خرده فروشي و بازار كار در اين كشور مي‌تواند تغيير‌دهنده روند دادوستدها باشد كه با تمام اين اوصاف، تغييرات بازارها در هفته پيش رو چشمگير نخواهد بود. اين در شرايطي است كه افزايش تنش‌ها در خاورميانه و شروع درگيري‌هاي شديد نظامي بين حماس و رژيم صهيونيستي مي‌تواند روي افزايش هيجان در بازارها تاثيرگذار باشد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۶:۳۱:۴۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد