افزایش تولید طلا در سودان به 50 تن

افزایش تولید طلا در سودان به 50 تن
سودان برای جبران از دست دادن عمده ذخایر نفتی خود، تولید طلا را افزایش خواهد داد و به حدود 50 تن در سال جاری می‌رساند که 2.5 میلیارد دلار درآمد به همراه خواهد داشت.
سودان برای جبران از دست دادن عمده ذخایر نفتی خود، تولید طلا را افزایش خواهد داد و به حدود 50 تن در سال جاری می‌رساند که 2.5 میلیارد دلار درآمد به همراه خواهد داشت.
سودان تولید طلا و مواد معدنی دیگر را به منظور به دست آوردن منابع جدید درآمد دولتی و ارز خارجی مورد نیاز برای تامین واردات افزایش می‌دهد.
این کشور با تولید تولید 50 تن، سومین تولیدکننده بزرگ طلا در آفریقا پس از آفریقای جنوبی و غنا خواهد شد و در میان 15 تولیدکننده بزرگ جهان قرار می‌گیرد.
کمال عبدالطیف، وزیر معدن سودان، در یک کنفرانس معدنی اظهار کرد: این کشور پروژه مشترک با عربستان سعودی به منظور بهره برداری از ذخایر طلا، نقره و مس در دریای سرخ بین دو کشور را احتمالا در سال 2014 آغاز می‌کند.
دولت سودان همچنین در داخل کشور به بیش از 85 شرکت برای کاوش طلا در بیش از 120 نقطه مجوز داده است. هفت شرکت تاکنون به مرحله تولید رسیده‌اند و شمار آنها احتمالا تا پایان امسال دو برابر می‌شوند.
درآمد سودان از صادرات 33.7 تن طلا در سال 2011 به حدود 1.5 میلیارد دلار رسید.
سابق بر این نفت منبع اصلی تامین بودجه در این کشور بود و سالانه حدود پنج میلیارد دلار درآمد به همراه داشت. اما از زمان استقلال یافتن سودان جنوبی در ژوئیه 2011، این کشور سه چهارم از ذخایر نفتی‌اش را از دست داد. برخلاف نفت، بیشتر ذخایر طلای سودان در شمال این کشور قرار دارد اما تولید طلا در مقایسه با کشورهای دیگری مانند آفریقای جنوبی اندک بوده است زیرا شرکت‌های غربی تا مدت‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا این کشور را نادیده می گرفتند. در حال حاضر قیمت‌های بالای طلا موجب شده شرکت‌های بیشتری به این کشور روی آورند.
به گزارش رویترز، سودان همچنین قصد دارد حدود 50 هزار تن کروم در سال جاری تولید کند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: ایسنا
  ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۹:۳۵:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد