قیمت جهانی طلا در انتظار مذاکرات دولت اوباما

قیمت جهانی طلا در انتظار مذاکرات دولت اوباما
در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی به شدت نگران وضعیت بن‌بست مالی در آمریکا هستند، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کاهش داشته است.
در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی به شدت نگران وضعیت بن‌بست مالی در آمریکا هستند، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کاهش داشته است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، توافق وزرای دارایی منطقه یورو و مقام‌های صندوق بین‌المللی پول در خصوص اعطای کمک‌های مالی جدید به یونان و کاهش بدهی‌های این کشور تا سال 2020 میلادی نتوانسته است تاثیر چندانی بر قیمت طلا داشته باشد.
بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران بین‌المللی اکنون منتظر اعلام نتایج مذاکرات دولت اوباما و کنگره آمریکا برای حل و فصل بن‌بست مالی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان هستند. بر این اساس گر چه مذاکرات دو طرف پس از پایان تعطیلات عید شکرگزاری از سر گرفته شده است، ولی منابع آگاه از کندی روند پیشرفت این مذاکرات خبر می‌دهند. اگر بن‌بست مالی آمریکا تا پایان امسال حل و فصل نشود، اقتصاد این کشور بار دیگر با رکود روبه‌رو خواهد شد و بیش از 600 میلیارد دلار هزینه بر اقتصاد آمریکا تحمل می‌شود. دیروز قیمت هر اونس تا بعد‌از‌ظهر به مرز 1740 دلار رسید. اما تا غروب (ساعت
20 به وقت تهران) به دليل اعلام شاخص اعتماد مصرف‌كننده در آمريكا قيمت آن تا 1716 دلار كاهش يافت. شاخص اعتماد مصرف‌كننده به بالاترين سطح 4 سال اخير و قيمت خانه به بالاترين حد از سال 2010 رسيده است. ارزش دلار در مقابل طلا تقويت شد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۸:۳:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد