قيمت طلا در سال 2013 بيش از 2 هزار دلار

قيمت طلا در سال 2013 بيش از 2 هزار دلار
قيمت طلا هفته گذشته در شرايطي در محدوده يك هزار و 700 دلار تا يك هزار و 750 دلار به ازاي هر اونس در نوسان بود كه عده‌‌اي بر اين باورند عدم قطعيت پيرامون به توافق نرسيدن دولت و نمايندگان كنگره روي موضوع افزايش ماليات‌ها و كاهش هزينه‌ها مي‌تواند قيمت طلا را تا دو هفته آينده به مرز يك هزار و 780 دلار تا يك هزار و 800 دلار برساند.
قيمت طلا هفته گذشته در شرايطي در محدوده يك هزار و 700 دلار تا يك هزار و 750 دلار به ازاي هر اونس در نوسان بود كه عده‌‌اي بر اين باورند عدم قطعيت پيرامون به توافق نرسيدن دولت و نمايندگان كنگره روي موضوع افزايش ماليات‌ها و كاهش هزينه‌ها مي‌تواند قيمت طلا را تا دو هفته آينده به مرز يك هزار و 780 دلار تا يك هزار و 800 دلار برساند. البته براي طلا پيش بيني‌ها متفاوت است؛ موسسه كامرز بانك احتمال داده بانك مركزي همچنان به عنوان بزرگ‌ترين خريداران خالص طلا براي چهارمين سال متوالي در سال 2013 باقي بماند، زيرا اين فلز همچنان به عنوان بخش كوچكي از ذخاير ارزي اقتصادهاي در حال ظهور شناخته مي‌شود. براساس گزارش اخير اين موسسه، براي فلزات گرانبها در سال 2013 قيمت طلا به بيش از 2 هزار دلار به ازاي هر اونس خواهد رسيد و به طور متوسط قيمت سالانه روي محدوده يك هزار و 950 دلار به ازاي هر اونس باقي مي‌ماند. براي ساير فلزات گرانبها همچون نقره متوسط قيمت‌ها 40 دلار، پلاتين 1875 دلار و پالاديوم 855 دلار به ازاي هر اونس خواهد بود. البته تحليلگران بر اين باورند خريداران طلا در هند كمتر فعال هستند و افزايش خريد طلا و تضعيف روپيه در كنار ساير محدوديت‌هاي وارداتي در اين كشور باعث شده قيمت اين فلز با نوسان همراه شود. تمام اين گزارش‌ها در حالي بازار را تحت تاثير قرار داده كه كارشناسان معتقدند توافق بر سر افزايش ماليات‌ها و كاهش هزينه‌ها در حال نزديك شدن است. انتشار داده‌هاي اقتصادي در ايالات متحده، گزارش‌هاي مربوط به بازدهي اوراق قرضه در اروپا، نشست ماه دسامبر فدرال رزرو FOMC پيرامون محركه‌هاي بيشتر پولي و ناآرامي‌هاي سياسي در مصر و سوريه در كنار موضوع برنامه‌هاي مربوط به انرژي صلح آميز هسته‌‌اي ايران از پارامترهایي هستند كه توانسته روي روند مبادلات تاثيرگذار باشد.
در بازار داخلي ارز و سكه طي هفته گذشته به دليل ركود طبيعي موجود در بازار پس از ايام سوگواري، روند قيمت‌ها تغيير زيادي نداشت، اما نوسان قيمت با همان محدوده اندك ادامه پيدا كرد. اخبار و گزارش‌هاي منتشر شده پيرامون مذاكرات هسته‌‌اي در كشورمان و توافق كلي روي اينكه در روزهاي آينده شرايط براي فضاي مثبت مذاكرات مهيا مي‌شود از مهم‌ترين اخبار و پارادايم هايي بود كه توانست روند بازار را آرام كند. البته كاهش سطح تقاضا براي خريد ارز و ساير ارزهاي معتبر در كنار موضوع مربوط به تامين نيازمندي‌هاي بازار به تاثير از توافق كلي روي دلار 2 هزار و 500 تومان همگي در كنار هم باعث شده بود روند دادوستدها تغيير پيدا كند. در هفته پيش رو نيز پيش بيني شده روند قيمت‌ها در همان نوسان اندك پي گرفته شود و چه بسا شاهد كاهش قيمت نيز باشيم، زيرا كاهش قيمت طلا در بازارهاي جهاني اين مسير حركتي را هموارتر مي‌كند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۲۱:۴۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد