بحران مالی آمریکا و کاهش قیمت جهانی طلا

بحران مالی آمریکا و کاهش قیمت جهانی طلا
پس از آنکه در خبرها اعلام شد که دولت و کنگره آمریکا برای حل مشکلات مالی به راه حل مشخصی نرسیده‌اند و مجددا نگرانی‌هایی در این خصوص ایجاد شد، قیمت طلا در بازارهای جهانی روند نزولی را در پیش گرفت.
پس از آنکه در خبرها اعلام شد که دولت و کنگره آمریکا برای حل مشکلات مالی به راه حل مشخصی نرسیده‌اند و مجددا نگرانی‌هایی در این خصوص ایجاد شد، قیمت طلا در بازارهای جهانی روند نزولی را در پیش گرفت.
بر این اساس، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 66/1704 دلار معامله شد، هر چند که در برخی معاملات ثبت شده به 1717 دلار هم رسیده بود اما دوباره نزولی شد.
سطح مقاومت قیمت طلا در معاملات روز گذشته از نظر تکنیکالیست‌ها 1690 دلار بود، در حالی که برخی به دلیل نگرانی‌های موجود در بازار 1730 دلار هم ارزیابی کرده بودند.
اگر چه موضوع مربوط به مشکلات مالی آمریکا به عنوان یکی از دلایل کاهش قیمت طلا عنوان می‌شود اما از سوی دیگر از سر‌گیری روند صعودی ارزش یورو در مقابل دلار هم دلیلی دیگر برای نزولی شدن قیمت طلا بود.
روز گذشته یونان اعلام کرد که 10 میلیارد یورو برای باز خرید اوراق قرضه هزینه خواهد کرد که این امر اطمینان وزرای اتحادیه اروپا را نسبت به فروکش کردن میزان بحران این کشور بهبود بخشید و در نهایت این امر ارزش یورو را در مقابل دلار افزایش داد.
اما قیمت نقره روزگذشته برخلاف قیمت طلا روند صعودی داشت و با 10/0 درصد رشد در هر اونس به 58/33 دلار رسید، اما روند قیمت این فلز در بازار آسیا متفاوت بود و با کاهش 54/0 درصدی با قیمت 39/33 دلار فروش رفت.
پیش‌بینی‌هایی که در مورد روند قیمت نقره وجود دارد این است که احتمالا قیمت آن در انتظار رسیدن به سطح حمایتی 21/33 دلار است اما فعلا سطح مقاومت بعدی این کالا 03/33 دلار است. بالاترین قیمت مورد انتظار برای نقره از نظر کارشناسان بازارهای جهانی 72/33 دلار است. روز گذشته در بازار فیوچرز شانگهای، قیمت مس هم تحت تاثیر اخبار مربوط به آمریکا روند نزولی به خود گرفت به طوری که قیمت مس در معاملات 3 ماهه (تحویل ماه مارس 2013) با کاهش 220 یوآنی (35دلار) با قیمت 57 هزارو 340 یوآن فروش رفت.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۸:۶:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد