طلای 2 هزار دلاری تحقق می يابد؟

طلای 2 هزار دلاری تحقق می يابد؟
مبادلات قيمت طلا در شرايطي روزهاي پاياني با نوسان اندكي رو به رو بود كه از دلايل آن كاهش اندك قيمت‌ها و رسيدن به زير يك هزار و 700 دلار به ازاي هر اونس تغييرات شاخص دلار و انتشار تازه‌ترين گزارش‌هاي مربوط به داده‌هاي اشتغال بخش غير كشاورزي در ايالات‌متحده و از سويي اخبار مربوط به وضعيت ركود در اقتصاد منطقه يورو بوده است.
مبادلات قيمت طلا در شرايطي روزهاي پاياني با نوسان اندكي رو به رو بود كه از دلايل آن كاهش اندك قيمت‌ها و رسيدن به زير يك هزار و 700 دلار به ازاي هر اونس تغييرات شاخص دلار و انتشار تازه‌ترين گزارش‌هاي مربوط به داده‌هاي اشتغال بخش غير كشاورزي در ايالات‌متحده و از سويي اخبار مربوط به وضعيت ركود در اقتصاد منطقه يورو بوده است. براساس تازه‌ترين آماری که اخیرا در مورد وضعیت اقتصادی 17 کشور عضو حوزه یورو منتشر شده، سطح فعالیت اقتصادی این کشورها که در سه ماهه دوم سال‌جاری میلادی 2/0 درصد کاهش یافته بود، در سه ماهه سوم منتهی به ماه سپتامبر هم با رشد منفی 1/0 درصد مواجه شد.
روايت‌ها از بازگشت ركود به اقتصاد منطقه يورو در حالي اعلام مي‌شود كه پيش‌بيني‌ها از كوچك شدن اقتصاد منطقه يورو حكايت دارد و انتظار بر اين است حركت انقباضي در اقتصاد يورو روي سياست‌هاي پولي بانك مركزي اتحاديه اروپا تاثيرگذار باشد. البته روند بازار تنها به سياست‌هاي بانك مركزي اتحاديه اروپا ختم نمي‌شود و چه بسا سياست‌هاي انبساط پولي بانك‌هاي مركزي جهان و نگراني‌ها درباره فروپاشي منطقه يورو روي ركورد جديد قيمت طلا تاثيرگذار باشد و باعث افزايش قيمت طلا شود، اين در حالي است كه تقاضاي فيزيكي براي اين كالا هر روز با شرايط جديدي رو به رو است. البته ترس از موضوع «پرتگاه مالي» در كنگره ايالات‌متحده و عدم توافق روي بودجه اتحاديه اروپا شرايط را به گونه‌اي كرده كه همچنان سرمايه‌گذاران را در ابهام و سردرگمي فرو برده است.
اما پيش‌بيني موسسات مالي و تحقيقاتي از روند قيمت طلا متفاوت است؛ در حالي كه برخي از رسيدن قيمت طلا به سطح 2 هزار دلار به ازاي هر اونس تا سال 2013 خبر مي‌دادند، برخي ديگر پيش‌بيني‌هاي افزايشي قيمت طلا را قابل دوام تلقي نمي‌كنند؛ موسسه مالي BNP پيش‌بيني كرده قيمت طلا در سال آينده ميلادي به طور متوسط به مرز يك هزار و 860 دلار به ازاي هر اونس برسد كه نسبت به پيش‌بيني قيمت طلاي 2 هزار دلار تفاوت محسوسي دارد، اين در شرايطي است كه مورگان استنلي در تازه‌ترين گزارش خود دوباره اعلام كرده خريد محصولات فلزات پايه را فعلا در حالت انتظار نگه داشته و تاكيد بيشتري روي خريد ديگر محصولات همچون فلزت گرانبها دارد. اين موسسه، علاوه بر ادامه تقاضا براي محصولاتي همچون طلا و نقره، خريد برخي محصولات كشاورزي همچون ذرت و سويا را اولويت بعدي خريد سرمايه‌گذاران قرار داده است. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۱۳:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد