تاثیر تصمیمات‌جدید فدرال‌ رزرو بر‌‌ قیمت ‌طلا

تاثیر تصمیمات‌جدید فدرال‌ رزرو بر‌‌ قیمت ‌طلا
بعد از دو روز نشست کمیته تصمیم گیری فدرال رزرو، این نهاد اعلام کرد قصد اجرای سیاست انبساطی جدیدی را دارد كه این سیاست معطوف به خرید 45 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی در هر ماه است.
بعد از دو روز نشست کمیته تصمیم گیری فدرال رزرو، این نهاد اعلام کرد قصد اجرای سیاست انبساطی جدیدی را دارد كه این سیاست معطوف به خرید 45 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی در هر ماه است. به گزارش اقتصاد آنلاین با اجرای سیاست «چرخش اوراق قرضه» (خرید اوراق قرضه بلند مدت و فروش همزمان اوراق قرضه کوتاه مدت) که در ‏انتهای ماه جاری به پایان می‌رسد، بانک فدرال رزرو اقدام به خرید 45 میلیارد دلار اوراق قرضه بلند مدت با پول حاصل ‏از فروش بدهی‌های کوتاه مدت می‌کند. 
تامین مالی سیاست خرید اوراق قرضه جدید که در روز چهارشنبه، اجرای آن اعلام ‏شده است از طریق خلق پول اجرا خواهد شد و ترازنامه فدرال رزرو را در سطح 8/2 تریلیون دلار قرار خواهد داد. اين در حالي است كه بازار طلا در ساعات قبل از کنفرانس خبری فدرال رزرو با عدم اطمینان بالایی رو به رو بود که ‏جهش قيمت طلا به سطح 1724/80 دلار در هر اونس را در پی داشت اما با نزدیک شدن به ساعت اجرای این کنفرانس ‏خبری، قیمت طلا اندکی کاهش یافت و بعد از اعلام فدرال رزرو برای اجرای برنامه سیاست انبساطی جدید و دمیدن امید ‏تازه به بازارها، قیمت طلا با افت رو به رو شد. با این حال باید منتظر ماند و دید که با انتشار آمارهای جدید ‏اقتصادی در زمینه نرخ بیکاری و رشد اقتصادی آمریکا بعد از اجرای این سیاست، عکس‌العمل بازار چه خواهد بود؟
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۶:۵۹:۲۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد