سايه سياست بر طلای جهانی

سايه سياست بر طلای جهانی
بهای طلا در بازار‌های جهانی بار دیگر به زیر 1700 دلار رسید و روز پنج‌شنبه در پی فروش تکنیکی گسترده در بازارهای جهانی تا 1690 دلار هم کاهش داشت.
بهای طلا در بازار‌های جهانی بار دیگر به زیر 1700 دلار رسید و روز پنج‌شنبه در پی فروش تکنیکی گسترده در بازارهای جهانی تا 1690 دلار هم کاهش داشت.
بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری که طی هفته گذشته از 1704 دلار تا 1713 دلار و حتی 1720 دلار هم افزایش یافته بود، از روز پنج‌شنبه با افت قیمت روبه‌رو شد. فروش تکنیکی طلا در این روز از آسیا شروع شده و به تدریج به اروپا و آمریکا هم رسید. این فروش که به گفته کارشناسان دلایل مشخصی نداشته موجب افت قیمت طلا شده است. همچنین از افزایش شاخص قیمت دلار و افت قیمت نفت نیز به عنوان دلایل جنبی این اتفاق یاد می‌شود.
افت قیمت طلا البته برخلاف انتظار به وقوع پیوست. تصمیم روز چهارشنبه فدرال رزرو مبنی بر خرید ماهانه 45 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه‌داری به ظاهر باید چشم‌انداز افزایش قیمت کالاها را تقویت می‌کرد. با این حال تاثیر فروش‌های تکنیکی به مراتب قوی‌تر از این اتفاق بود.
روز چهارشنبه در کمیته بازار باز فدرال رزرو آمریکا مصوب شد تا ماهانه 45 میلیار دلار اوراق قرضه خریداری شده و ترکیب اوراق به سمت اوراق بلند مدت بهبود یابد. ترازنامه فدرال رزرو گسترده تر شده و لازم است تا دلار بیشتری چاپ شود. نرخ بهره تا افت نرخ بیکاری به 5/6 درصد نزدیک به صفر نگاه داشته می‌شود. گفته شده اگر نرخ رشد اقتصادی تا 2 سال در سطح 5/2 درصد حفظ شود نرخ بیکاری تا 5/6 درصد کاهش خواهد یافت و اعتقاد بر لزوم این سیاست تا ابتدای سال 2015 وجود دارد. برنانکه روز چهارشنبه اعلام کرد که درصورت نبود توافق بین دولت اوباما و کنگره، فدرال رزرو تنها قادر به پوشش دادن بخش اندکی از زیان اقتصادی این کار خواهد بود.
نگرانی از نبود توافق احتمالی در این بین بازارها را از بی اطمینانی پر کرده است. حرکت تازه و جدی برای رسیدن به توافق بین این دو گروه بر سر میزان مالیات‌ها و کاهش هزینه‌ها دیده نمی‌شود ضمن اینکه طرفین همدیگر را برای ناکامی در این مسیر متهم می‌کنند. البته برخی نیز به حل این مناقشه در دقایق پایانی سال 2012 امیدوارند.در اروپا نیز اتفاق دیگری البته در جریان است. وزرای دارایی اتحادیه اروپا بر سر ایجاد یک نهاد واحد نظارتی بر نظام بانکی این اتحادیه به توافق رسیده‌اند. این اتفاق خبر مثبتی طی 3 سال بحران بدهی‌ها در این قاره بوده و در پی آن ارزش یورو افزایش یافته و در مقابل نرخ بازدهی اوراق قرضه ایتالیا و اسپانیا افت کرد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۳:۴۰ قبل از ظهر
نظرات (1)

هستی  ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۶:۳۵ بعد از ظهر

وای خدا خیلی نازه

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد