پیش‌بینی طلا در سال 2013 از نگاه تحلیلگران

پیش‌بینی طلا در سال 2013 از نگاه تحلیلگران
شرکت بریک گولد کورپ بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای جهان، پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا به دلیل افزایش هزینه‌ها و کافی نبودن تولید برای برآورد تقاضای رو به افزایش، ممکن است به 2000 دلار در هر اونس در سال 2013 برسد. جمی سوکالسکی، مدیرعامل بریک گولد اظهار کرد: تولید طلا با تقاضای رو به افزایش به سختی برابری می‌کند.
شرکت بریک گولد کورپ بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای جهان، پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا به دلیل افزایش هزینه‌ها و کافی نبودن تولید برای برآورد تقاضای رو به افزایش، ممکن است به 2000 دلار در هر اونس در سال 2013 برسد. جمی سوکالسکی، مدیرعامل بریک گولد اظهار کرد: تولید طلا با تقاضای رو به افزایش به سختی برابری می‌کند.
به گفته بانک BNP paribas که یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین سیستم‌های بانکی در دنیا است، قیمت طلا را تا سال 2013 با افزایش پیش‌بینی کرده و گفته است که این افزایش به صورت تدریجی اتفاق خواهد افتاد.
این سیستم بانکی در جدیدترین تحلیل خود نسبت به بهای طلا تا سال 2013 چنین عنوان کرده است که میانگین قیمت طلا در سال 2011 را 1730 دلار و در سال 2012 را 1950 دلار و سرانجام در سال 2013 را 2125 دلار پیش‌بینی کرده است.
این بانک در مرحله قبلی پیش‌بینی‌اش عنوان کرده بود که قیمت طلا در سال 2011 به 1635دلار و در سال 2012 به 2080 دلار و در سال 2013 به 2200 دلار خواهد رسید.
جیمی سوکالسکی، رییس شرکت باریک گلد و چاک جینز و یکی از کارشناسان بازار جهانی طلا گفته است افزایش تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی جهان و مشتریان و سرمایه‌گذاران چینی، افزایش هزینه‌های تولید و محدودیت عرضه تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در سال 2013 میلادی خواهد داشت.
بر این اساس وی تصریح کرد: رفتار سرمایه‌گذاران آسیایی در خریداری بیشتر طلا طی ماه‌های آینده بازار جهانی طلا را با محدودیت عرضه روبه‌رو خواهد کرد و ادامه نااطمینانی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا خواهد داشت. وی می‌گوید: اگر تقاضای جهانی طلا افزایش یابد که من فکر می‌کنم، این طور باشد، قیمت طلا طی ماه‌های آینده نیز روندی صعودی خواهد داشت. به نظر من تقاضای بانک‌های مرکزی جهان برای خریداری طلا با افزایش روبه‌رو خواهد شد و مشتریان چینی نیز تمایل بیشتری برای خریداری طلا خواهند داشت. وی معتقد است من فکر می‌کنم قیمت طلا در سال آینده به بیش از 2000 دلار در هر اونس خواهد رسید.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران مالی موسسه اچ‌اس بی‌سی، اجرای سیاست‌های انبساط پولی از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا و رسیدن آن به مرز 2000 دلار خواهد داشت؛ ولی عدم برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا می‌تواند چالش‌هایی را برای قیمت طلا در سال 2013 ایجاد کند.
موسسه اچ اس بی‌سی اعلام کرد: بعید به نظر می‌رسد که قیمت طلا سال آینده به کمتر از 1550 دلار برسد؛ ولی اگر این اتفاق بیفتد میزان تولید طلا در معادن بزرگ جهان با کاهش روبه‌رو خواهد شد. همچنین «مرکز پیش‌بینی مالی»، یک موسسه معتبر آمریکایی است که شاخص‌های اقتصادی مهم این کشور را پیش‌بینی می‌کند، اعلام کرده است که هر چه به انتهای سال میلادی و اوایل زمستان نزدیک می‌شویم، احتمال اوج گرفتن طلا دوباره وجود دارد، به گونه‌ای که نرخ یک هزار و 800 دلار در اوایل سال 2013 قابل ثبت خواهد بود. از سوی دیگر بانک فرانسوی بی‌ان پی پاریباس پیش‌بینی کرده‌ است بهای طلا در سه ماه دوم سال 2013 میلادی به 1900 دلار خواهد رسید. براساس این گزارش، این بانک اعلام کرده است میانگین بهای طلا در سه ماه چهارم سال جاری به 1795 دلار و در سه ماه اول سال 2013 میلادی به 1865 دلار و در سه ماه دوم همین سال به 1900 دلار خواهد رسید. براین اساس، کارشناسان بانک فرانسوی اعلام کرده‌اند بهای طلا با ادامه اتخاذ سیاست‌های پولی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی جهان با افزایش مواجه خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید: بهای طلا از اواسط ماه آگوست به علت امید سرمایه‌گذاران به اجرای دور جدید طرح محرکه اقتصادی توسط بانک مرکزی آمریکا افزایش یافت. آنچه در خلال مرور این تحلیل‌ها مشخص بود، تعقیب روند‌های پیش‌بینی به همراه روند قیمتی بازار بود، به این معنا که وقتی قیمت صعود می‌کرد، اغلب سناریو‌های تحلیلی بر صعود تاکید داشتند و بالعکس. به این شکل، اکنون با توجه به روند نزولی ماه‌های اخیر، بسیار از موسسات و بانک‌های بزرگ تحلیل‌های خود را از بازار طلا به سوی پایین تعدیل کرده‌اند. اگرچه پیش‌بینی این موسسات همراه با خطاست و با تغییر جو بازار تحلیل آنان نیز تغییر می‌کند، اما با توجه به نگاه‌های مستمر استراتژیست‌های این موسسات بر بازار و تعدیل پیوسته پیش‌بینی آنها، می‌توان گفت که تحلیل آنان می‌تواند در بلند‌مدت سود نرمالی را برای معامله‌گران ایجاد کند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۶:۲۸:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد