نظرات متفاوت برای قیمت طلا در سال 2013

نظرات متفاوت برای قیمت طلا در سال 2013
دانسک بانک دانمارک و کردیت بانک سوییس، که دقیقترین پیش بینی ها در مورد طلا را کرده اند، معتقدند قیمت این فلز ارزشمند در سال جاری میلادی احتمالا افزایش خواهد یافت در حالی که نزدیکترین رقیب آنها، بانک یونی کردیت ایتالیا،پایانی برای دوازده سال بازار روبه رشد طلا نمی بیند.
براساس اطلاعات گردآوری شده از سوی بلومبرگ، کریستین تاکسن از دانسک بانک کپنهاگ ، کسی که دقیق ترین پیش بینی ها برای هشت دوره سه ماهه گذشته را کرده است، گفت: میانگین قیمت طلا در سالهای 2013 و 2014 به ترتیب یک هزار و 720 و یک هزار و 600 دلار در هر اونس خواهد بود.
ˈتام کندال در بانک کردیت سوییس واقع در لندن انتظار دارد میانگین قیمت طلا در دو سال یاد شده به ترتیب به یک هزار و 740و یک هزار و 720 دلار در هر اونس برسد و ˈجاچن هیتزفلدˈ از بانک یونی کردیت مونیخ این قیمتها را به ترتیب یک هزار و 700 و یک هزار و 800 دلار در هر اونس برآورد می کند.
قیمت طلا از آغاز دوره افزایش 12 ساله خود در سال 2001 تا پایان سال 2012، بیش از شش برابر شده است.
هر سه کارشناس یاد شده، پیش بینی می کنند متوسط قیمت طلا در سال جاری میلادی رکورد بزند زیرا اقدام های تحریک آمیز بانک مرکزی کشورها ، خرید طلا به عنوان سپری در برابر تورم و کاهش ارزش پول را تداوم خواهد بخشید.
دنسک و کردیت سوییس برای سال 2014 قیمت کمتری را پیش بینی می کنند زیرا رشد اقتصادی، تقاضا برای طلا به عنوان حافظ ارزش دارایی را کاهش می دهد ، در حالی که یونی کردیت می گوید: نرخ بهره حداقلی رکوردگونه، طلا را همچنان فریبنده نگه می دارد.
ˈدانالد سلکین استراتژیست ارشد بازار در بانک نشنال سکیوریتیز آمریکا واقع در نیویورک که حدودا سه میلیارد دلار دارایی از جمله طلا را اداره می کند می گوید: طلا به طور قطع به افزایش خود ادامه می دهد،اما رضایت کاهش پیدا می کند. رکورد ثبت شده برای طلا ( 12 سال افزیش قیمت) خیلی زیاد است اما امسال قیمت این فلز ارزشمند بالا نخواهد رفت و استراحت می کند.
قیمت طلا در سال گذشته برای دوازدهمین سال متوالی بالا رفت و طولانی ترین دوره افزایش قیمت در دست کم 9 دهه اخیر را برای خود ثبت کرد.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۸:۴۹:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد