سایه اژدها بر بازار جهانی طلا

سایه اژدها بر بازار جهانی طلا
در بازار جهانی طلا، هر اونس از این فلز گرانبها تا ساعت 15 دیروز 1689 دلار و 54 سنت معامله شد که بیش از 4 دلار در هر اونس افزایش قیمت نسبت به روز یکشنبه نشان می‌داد.
در بازار جهانی طلا، هر اونس از این فلز گرانبها تا ساعت 15 دیروز 1689 دلار و 54 سنت معامله شد که بیش از 4 دلار در هر اونس افزایش قیمت نسبت به روز یکشنبه نشان می‌داد. اما در ادامه تا حدود 1687 دلار كاهش يافت. فعالان بازارهای جهانی می‌گویند: «امیدواری سرمایه‌گذاران به اجرای سیاست‌های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی ژاپن موجب افزایش بهای طلا شده است.»سایت «بینا» به نقل از خبرگزاری «رویترز» در این باره نوشت: «بانک مرکزی ژاپن قصد دارد تا زمان رسیدن نرخ تورم به 2 درصد و کاهش ارزش ین سیاست‌های انبساطی پولی را اجرا کند.» «رویترز» به نقل از یک تحلیلگر اقتصادی هنگ کنگی ادامه داده است: «در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران بازار طلا به نتیجه نشست روز سه‌شنبه (امروز) بانک مرکزی ژاپن است.»
این تحلیلگر اقتصادی در ادامه افزود: «جشن‌های سال نو میلادی پیش رو در کشورهای آسیایی نظیر چین که رقیب کشور هند است، میزان تقاضای خرید فیزیکی طلا را افزایش داده است. انتظار می‌رود با وجود این جشن‌ها افزایش میزان تقاضا برای خرید فیزیکی طلا تا چند هفته آینده ادامه یابد.» تحلیل تکنیکال ونگ تائو تحلیلگر اقتصادی «رویترز» نشانگر این موضوع است که «قیمت مورد نظر هفته آینده برای اونس جهانی طلا 1706 دلار خواهد بود.» به عقیده تحلیلگران اقتصادی، کشور ژاپن طی چند سال گذشته جزء یکی از فروشندگان اصلی طلا بوده است، اما با اجرای سیاست‌های انبساطي پولی، این کشور به خریدار اصلی طلا در جهان تبدیل خواهد شد.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۷:۱۱:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد