مصنوعات طلای بدون کدشناسایی به نفع دولت ضبط می شود

مصنوعات طلای بدون کدشناسایی به نفع دولت ضبط می شود
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان گفت:مصنوعات طلای بدون کد شناسایی استاندارد به نفع دولت ضبط وعلیه فروشنده آن اعلام جرم می شود.
ˈغلامحسین شفیعی در بیست و هفتمین جلسه کمیته نظارت بر عیار مصنوعات طلای اصفهان افزود: بازرسان این اداره چنانچه در بازرسی از واحدهای عرضه مصنوعات طلا و جواهر، به طلای بدون کد شناسایی استاندارد و با عیار پایین برخورد کنند طبق قانون می توانند این مصنوعات را به نفع دولت ضبط و جمع آوری کنند.
وی گفت: تمام مراکز کارگاهی و فروش طلا که محصولات فاقد کد شناسایی استاندارد تولید یا عرضه کنند از نظر سازمان ملی استاندارد ایران و طبق نص صریح قانون متخلف بوده و جرایم سختی برای آنها پیش بینی شده است.
به گفته وی، با توجه به تحولات بازار جهانی و داخلی طلا و افزایش قیمت این کالا، تخلف و سوء استفاده در ساخت و یا فروش مصنوعات گرانبها، خسارت را متوجه خریدارانی می کند که از جزئیات و مشخصات فنی مصنوعات و فلزات گرانبها بی اطلاع هستند.
مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: عرضه کنندگان و فروشندگان طلا باید مصنوعاتی عرضه کنند که دارای کد اختصاصی استانی، کد سازنده و عیار حک شده باشد.
شفیعی،این اقدامات را برای جلوگیری از ورود کالاهای فاقد کیفیت به استان اعلام کرد و گفت: مردم حق دارند بابت هزینه ای که می پردازند کالای با کیفیت و استاندارد خریداری کنند.
وی اظهار کرد: به اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اعلام شده است که فروشندگان و عرضه کنندگان باید از خرید طلا و مصنوعات فلزی گرانبها از سازندگان زیرزمینی ناشناخته پرهیز کنند.
بیست و هفتمین جلسه کمیته نظارت بر عیار مصنوعات طلای اصفهان با حضور رییس و اعضای هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر اصفهان برگزار شد.
منبع خبر: ایرنا
  ۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۷:۲۴:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد