آخرین پیش بینی بانک آمریکایی از قیمت طلا

آخرین پیش بینی بانک آمریکایی از قیمت طلا
تحلیلگران بانک گلدمن ساش آمریکا بر این باورند که بازار جهانی طلا طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده در سطح قیمتی ۱۲۵۰ دلاری به تعادل خواهد رسید.

به نقل از کیتکونیوز،پس از ثبت رکورد قیمتی 1298 دلاری در 6 ژوئن با فشار زیادی برای فروش از سوی سرمایه گذاران روبرو شده است. به اعتقاد تحلیلگران گلدمن ساش عامل اصلی کاهش قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر افزایش نرخ بهره واقعی آمریکا بوده است.
فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و به نظر می رسد تا پایان امسال نیز یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
موسسه گلدمن ساش افزود: ما یک چشم انداز متعادل نسبت به قیمت جهانی طلا داریم و پیش بینی می کنیم که قیمت هر اونس طلا طی 6 تا 12 ماه آینده به طور میانگین به 1250 دلار خواهد رسید.
این گزارش افزود: انتظار داریم نرخ بهره واقعی آمریکا طی ماه های آینده افزایش یابد و فدرال رزرو نیز برنامه کاهش تراز مالی خود را آغاز کند، این 2 عامل می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.
تحلیلگران اقتصادی گلدمن ساش افزودند: البته از سوی دیگر 3 عامل مهم می تواند موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود. نخستین عامل متعادل شدن رشد اقتصادی آمریکا است. متعادل شدن رشد اقتصادی آمریکا به معنای افزایش خرید طلا در بازارهای نوظهور مثل ترکیه و هند خواهد بود.
موسسه گلدمن ساش پیش بینی می کند که عرضه طلا در سال 2017 به اوج خود خواهد رسید و عرضه این فلز گرانبها طی سال های آینده کاهش خواهد یافت و در نتیجه این عامل نیز می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود.
به نوشته طلا،ادامه روند صعودی تقاضای سفته بازی برای طلا نیز عامل مهم دیگری است که می تواند بر قیمت طلا تاثیرگذار باشد. تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.
این بانک پیش بینی کرده است که قیمت نقره طی 6 تا 12 ماه آینده نیز به بیش از 17.20 دلار خواهد رسید.

منبع خبر: 
  ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۲:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد