پیش بینی قیمت طلا در شش ماه دوم امسال

پیش بینی قیمت طلا در شش ماه دوم امسال
بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای اخیر با کاهش زیادی روبرو شده و نزدیک به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران بانک آمریکایی مریل لینچ بر این باورند که طلا هنوز می تواند در شش ماه دوم امسال در بازارهای بین المللی درخشش خیره کننده ای داشته باشد و با افزایش چشمگیری روبرو شود.
بر اساس این گزارش قیمت طلا در روزهای اخیر با کاهش زیادی روبرو شده و نزدیک به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده است.
بانک مریل لینچ در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید. نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی جهان می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا تا پایان امسال داشته باشد.
تحلیلگران مریل لینچ بر این باورند که ادامه روند نزولی نرخ تورم در اقتصاد آمریکا می تواند مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال باشد و شاید این مساله موجب شود تا مقام های فدرال رزرو از افزایش مجدد نرخ بهره تا پایان امسال خودداری کنند.
متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا اختلاف نظر زیادی درباره تاثیرات نرخ تورم بر نرخ بهره طی ماه های آینده دارند.
پیش بینی مریل لینچ نشان می دهد که قیمت طلا تا پایان امسال 14 درصد بیشتر از سطح فعلی خواهد بود.
به نوشته طلا،تحلیلگران این بانک افزودند: نگرانی های مربوط به نوسانات شدید بازار سهام می تواند عامل مهم و موثر دیگری برای افزایش قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده باشد. به نظر می رسد بازار طلا و فلزات گرانبها بهترین جایگزین برای سرمایه گذاری در بازار سهام طی ماه های آینده خواهد بود.
توصیه کارشناسان اقتصادی مریل لینچ به سرمایه گذاران بین المللی این است که سهم طلا در سبد سرمایه گذاری را افزایش دهند. در حالی که نظرسنجی ها نشان می دهد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال به بیش از 50 درصد رسیده، به نظر می رسد کاهش نرخ تورم می تواند هرگونه افزایش نرخ بهره آمریکا را غیر منطقی جلوه دهد.
در جالی که کارشناسان اقتصادی مریل لینچ نسبت به افزایش قیمت طلا تا پایان امسال کاملا امیدوار هستند ولی این مساله در مورد نقره اصلا وجود ندارد. پیش بینی می شود کاهش تقاضا طی ماه های آینده موجب افت قیمت جهانی نقره خواهد شد.

منبع خبر: 
  ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد