زمان افزایش متوالی قیمت جهانی طلا بسر آمده است

زمان افزایش متوالی قیمت جهانی طلا بسر آمده است
تحلیلگران اقتصادی می گویند که فروش طلا از سوی سوروس میلیاردر آمریکایی در سال جاری میلادی به معنی پایان 12 سال متوالی افزایش قیمت طلا در جهان است.
به نقل از بلومبرگ، طلا در سال میلادی جاری، بدترین شروع خود که در 25 سال گذشته بی سابقه بود را تجربه کرد، اقدام سرمایه گذاران برای فروش دارایی طلا نیز گسترده ترین فروش این فلز گرانبها که رکوردی بی نظیر بود را رقم زد.
رویدادهای یاد شده این نگرانی را افزایش داده است که طولانی ترین دوره افزایش قیمت طلا از زمان پایان جنگ جهانی اول تا کنون، به پایان خود رسیده است.
داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد، سرمایه گذاران در ماه فوریه (13 بهمن تا 10 اسفند)، 106 تن و 200 کیلوگرم طلا به ارزش 4/5 میلیارد دلار را از طریق فروش اوراق بهادار با پشتوانه طلا فروختند که بی سابقه ترین فروش از سال 2003 (1382) که این اوراق به بازار معرفی شد، است.
از ابتدای ماه مارس(11 اسفند) تا کنون نیز، 1/26 تن دیگر طلا از سوی سرمایه گذاران فروخته شده است.
گروه کردیت سوییس ای.جی و بانک جهانی بارکلیز پی.آی.سی انگلستان می گویند، دوره 12 ساله افزایش قیمت طلا در سال 2013 به پایان رسیده و نزول آن شروع می شود.
این در حالی است که جورج سوروس میلیاردر معروف نیز در سه ماهه گذشته 55 درصد اوراق بهادار با پشتوانه طلای خود را فروخته است.
پس از آن که، قیمت ماهانه طلا در ماههای گذشته کاهش یافت و طولانی ترین دوره کاهش قیمت ماهانه از سال 1997 (1376) را تجربه کرد، افت قیمت در حال نزدیک شدن به چهار درصد است، مرزی که عاملان بازار برای یک مدت طولانی انتظار افت قیمت را خواهند داشت.
هم اکنون درجه خوشبینی صندوق های تامین مالی به حداقل مقدار خود از سال 2007 تا کنون رسیده است، زیرا رشد اقتصادهای مهم جهان بیشتر شده و سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا نیز در برنامه های تحریک اقتصادی خود تجدید نظر می کنند.
ˈجان توهیˈ معاون بخش سرمایه گذاریهای سهام صندوق سرمایه گذاری یو.اس.ای.ای در تگزاس که بیش از 54 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می کند گفت: این باور به وجود آمده که اقتصاد جهانی رو به رشد است.
وی افزود: در آمریکا به خصوص، ما شواهدی را می بینیم که ممکن است حتی منجر به افزایش نرخ بهره نیز بشود. زیرا ممکن است سرعت گردش پول خیلی بالا برود. 
منبع خبر: ایرنا
  ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۷:۴۲:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد