قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
احتمال ریزش 110 هزار تومانی قیمت ربع سکه
رییس اتحادیه طلا، جواهر، صراف و سکه تهران از ادامه کاهش قیمت طلا و سکه در پی کاهش ارزش جهانی طلا خبر داد.
احمد وفادار، اظهار کرد: امروز دوشنبه سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 338 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 300 هزار تومان، نیم سکه 690 هزار تومان، ربع سکه 430 هزار تومان و سکه یک گرمی 295 هزار تومان معامله می‌شود.
وی همچنین گفت: قیمت هر گرم طلای 18 عیار 127 هزار و 890 تومان و هر مثقال طلا 554 هزار تومان است.
او درباره کاهش قیمت طلا بیان کرد: کاهش قیمت در بازار داخلی به دلیل کاهش قیمت طلا در بازار جهانی است. در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا حدود 120 دلار کاهش یافته و این کاهش ارزش طلا به دلیل کاهش نرخ بیکاری آمریکا، عرضه طلای قبرس در بازارهای جهانی و بهبود وضعیت بازار مسکن آمریکا بوده است.
وفادار در پاسخ به این سوال که چرا قیمت سکه و ارزش آن امروز در بازار تهران بسیار متفاوت است، گفت: قیمت در بازار ایران نامشخص است و آینده‌ای برای آن نمی‌توان متصور بود. از این رو ارزش سکه و قیمت معامله شده در بازار داخلی متفاوت است.
وی درباره دلایل افزایش قیمت ربع سکه گفت: قیمت ربع سکه به دلیل عدم ورود دو ساله به بازار بسیار حباب دارد که اگر بانک مرکزی به ضرب سکه ربع بپردازد شاهد کاهش حدود 110 هزار تومانی این نوع سکه خواهیم بود.
وفادار درباره قیمت ارز در بازار آزاد با اشاره به روند کاهشی آن در روزهای اخیر اظهار کرد: در حال حاضر دلار به قیمت 3500 تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود. 
منبع خبر: 
  ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۶:۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد