کاهش 60 دلاری طلای جهانی از ابتدای امروز

کاهش 60 دلاری طلای جهانی از ابتدای امروز
قیمت جهانی طلا در ادامه روند نزولی خود از هفته گذشته به علت افزایش احتمال ورود ذخایر کشورهای عضو منطقه یورو به بازار برای تامین سرمایه‌های خود، امروز 6۵ دلار دیگر کاهش یافت و به 1436 دلار در هر اونس رسید.
به نقل از بلومبرگ، قیمت جهانی طلا در ادامه روند نزولی خود که از هفته گذشته آغاز شده است، امروز دوشنبه، در نخستین روز کاری بازارهای جهانی با 65دلار کاهش دیگر به 1436.10دلار در هر اونس رسید.
قیمت این فلز گران‌بها روز جمعه با 84 دلار کاهش به 1478 دلار در هر اونس رسیده بود اما پیش از بسته شدن بازارهای جهانی دوباره افزایش یافت و در قیمت 1501.40 دلار ثابت ماند.
قیمت طلا هفته گذشته با 4.9 درصد کاهش و طی یک ماه گذشته با 111 دلار کاهش روبرو شده بود که امروز نیز بر این کاهش‌ها افزوده شد. قیمت طلا پایین‌ترین رکورد از آوریل 2011 را به خود اختصاص داده است.
میانگین قیمت این فلز گران‌بها برای نخستین بار پس از 12 سال افزایش،  در سال 2013 با کاهش 13 درصدی روبرو شده است.
قیمت جهانی طلا، روز جمعه به دلیل کاهش ضریب اطمینان مصرف کننده در آمریکا و آمار ضعیف خرده‌فروشی در این کشور و طرح فروش ذخایر طلای قبرس رو به کاهش گذاشت و این روند پس تعطیلات بازارهای جهانی نیز با افزایش احتمال توقف برنامه بی‌سابقه محرک اقتصادی از سوی فدرال رزرو ادامه یافته است.
بر اساس این گزارش، از دیگر عوامل کاهش قیمت طلا در امروز، افزایش 0.3 درصدی ارزش دلار در برابر 6 ارز بین‌المللی اعلام شده است.
یک تحلیلگر موسسه «ای‌بی‌ان» درباره روند نزولی قیمت طلا در جهان گفت: کاهش قیمت طلا هنوز در مرحله اولیه قرار دارد. در حالی که چشم‌انداز رشد اقتصادی بهبود پیدا کرده، دارایی‌های دیگر به طور فزاینده‌ای جذاب می‌شوند.
پیتر ریچادرسون تحلیلگر بانک استنلی مورگان نیز معتقد است: اینکه قیمت طلا نخستین روز خود در بازارها را با کاهش آغاز کرده، شاید به دلیل وجود احتمال فروش طلا از سوی اعضای منطقه یورو برای تامین سرمایه مورد نیازشان است و کشورهایی در این منطقه وجود دارند که ذخایری بیشتر از ذخایر طلای قبرس در اختیار دارند و ممکن است این ذخایر را روانه بازار کنند.
قیمت جهانی در زمان انتشار این خبر 25دلار دیگر کاهش یافت و به 1436.10 رسید و همچنان روند کاهشی این فلز گران‌بها ادامه دارد.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد