560 میلیارد دلار ازارزش دارایی بانکهای مرکزی جهان کاهش یافت

560 میلیارد دلار ازارزش دارایی بانکهای مرکزی جهان کاهش یافت
سرمایه گذاران، با شتابی بی سابقه در دو سال گذشته، به نفع سهام از طلا رو بر می گردانند، شرایطی که به کاهش قیمت طلا منجر شده و 560 میلیارد دلار از ارزش ذخایر بانکهای مرکزی جهان را کاهش داده است.
به نقل از بلومبرگ، همزمان با آنکه قیمت جهانی طلا دیروز (سه شنبه) به کمترین سطح خود در دو سال گذشته رسید، ارزش اوراق بهادار مرتبط با طلا از ابتدای سال 2013 تا کنون 37 میلیارد و 200 میلیون دلار کاهش یافت.
بر اساس اعلام شرکت ای.پی.اف.ار واقع در کمبریج ماساچوستز که اطلاعات مربوط به جریانهای سرمایه و دارایی در سطح جهان را تهیه و در اختیار بازارهای مالی قرار می دهد، صندوقهای سرمایه گذاری طلا از ابتدای سال میلادی جاری تا 10 آوریل (21 فروردین) متحمل یک جریان خروج سرمایه به میزان 11 میلیارد و 200 میلیون دلار شده اند که بیشترین میزان از سال 2011 تا کنون است. این در حالی است که صندوقهای سهام آمریکا و جهان در این مدت به طور خالص 21 میلیارد و 250 میلیون دلار ورود سرمایه داشته اند.
بر اساس اعلام شورای جهانی طلا در لندن، بانکهای مرکزی جهان در شمار بزرگترین زیان دیدگان هستند،زیرا آنها 31 هزار و 694 تن و 800 گرم طلا را در اختیار دارند که 19 درصد ذخایر طلا است.
قیمت طلا پس از 12 سال افزایش پیاپی، 28 درصد در مقایسه با رکورد یک هزار و 923 دلار و 70 سنتی خود در سپتامبر 2011 ، کاهش یافته است.
بر اساس اطلاعات گردآوری شده از سوی بلومبرگ، رشد اقتصادی و سود شرکتها در کنار کاهش تورم، موجب افزایش ارزش سهام شرکتهای جهان به میزان دو تریلیارد و 280 میلیارد دلار با هزینه حفظ سنتی ارزش دارایی شده است.
منبع خبر: ایرنا
  ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۱:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد