تکنیکال و فاندامنتال طلا در هفته پیش‌رو

تکنیکال و فاندامنتال طلا در هفته پیش‌رو
در هفته‌اي كه گذشت، روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتي هيجاني همراه بود و به طور کلي اين فلز گرانبها در دو هفته اخير روندي نزولي داشت؛ اما در نهایت قيمت طلا در هفته گذشته از میانگين هزار و 395 دلار به ازای هر اونس در تاريخ 15 آوريل به ميانگين قيمت هزار و 405 دلار به ازای هر اونس در تاريخ 19 آوريل سال ميلادي جاري رسيد.
اهم اتفاقاتی که در هفته اخير در بازارهاي جهاني افتاده و بازار طلا را نيز تحت تاثير خود قرار داده‌ است، به شرح زیرند:
در ابتداي هفته اخير به گزارش سايت marketwatch، انتشار اخبار منفي مربوط به افزايش نرخ بيكاري در كشورهاي عضو ناحيه يورو و بروز دورنماي منفي نسبت به عميق شدن بحران بدهي و مالي كشورهاي حوزه يورو، موجب شد تا ارزش نرخ برابري يورو در قبال دلار در بازارهاي جهاني با كاهش همراه شود. به موازات اين امر نيز قيمت فلزات گرانبها مانند طلا نيز در هفته قبل با كاهشي محسوس همراه شود.
همچنين به گزارش خبرگزاري Reuters، با انتشار اين مطلب كه كشور قبرس نيز در شرايط بحراني از نظر افزايش ميزان بدهي‌هاي خارجي و در مرحله ورشكستگي زودهنگام قرار دارد. اين كشور با پذيرفتن بسته كمك‌هاي مالي صندوق بين‌المللي پول براي مواجهه با بحران اقتصادي و كاهش رشد توليد ناخالص ملي، اقدام به عرضه‌هاي شديد در بازار طلا در هفته گذشته نمود. همين امر نيز در پایان هفته گذشته موجب شد تا با افزايش عرضه در بازار طلا، قيمت اين فلز گران‌قيمت در هفته قبل مجددا با كاهش همراه شود. به گزارش همين خبرگزاري در پايان هفته قبل بروز ناامني در كشور آمريكا و بمب گذاري در شهر بوستون اين كشور در پايان هفته اندكي موجب افزايش قيمت طلا در بازارهاي جهاني شد تا اندكي از افت قيمت طلا
جبران شود.
این اتفاقات در حالی است که با احتمال زيادي مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت طلا در هفته‌هاي آتي، نرخ بهره بانکي فدرال رزرو آمريکا و گزارش اداره کار آمريکا، سياست‌هاي بانک مرکزي اروپا در افزايش يا ثبات نرخ بهره بانکي، نحوه اقدام اتحاديه اروپا در مقابله با بحران بدهي به وجود آمده در کشورهاي اين منطقه، سياست‌هاي تورم‌زدايي چين و آمار داده‌هاي اقتصادي اين کشور، فستيوال‌هاي كشور چين و هند، بروز بلاياي طبيعي، بهاي نفت در بازارهاي جهاني و همچنين بروز تنش‌هاي سياسي در کشورهاي خاورميانه و منطقه دو كره خواهد بود.
تحليل تکنيکال طلا
با توجه به شواهد و اسيلاتورهاي موجود در تحليل تکنيکال، به نظر مي‌رسد که روند بلند مدت طلا نزولي است، هرچند كه ممكن است طلا در اين بين اصلاح قيمت نيز داشته باشد.
برای هفته معاملاتی آتی، اين پيش‌بيني براي طلا وجود دارد که با احتمال زیاد، روندي صعودي داشته باشد. در اين صورت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديک‌ترين سطح مقاومتي مهم خود که 1430 دلار به ازای هر اونس است، با احتمال زيادي تا محدوده مقاومتي مهم 1470-1450 دلار نيز رشد پيدا خواهد نمود و در غيراين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد، در صورت عبور از ساپورت قيمتي مهم 1350 دلار، احتمال اينکه قيمت آن تا حمايت قيمتي 1320 دلار به ازای هر اونس نیز نزول پيدا کند، وجود دارد.
در همین حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غيرمنتظره‌اي رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود که طلا در این هفته روندي نزولي داشته باشد، اگرچه ممکن است در این بين با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت می‌کند. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۶:۱۴:۴۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد