ورود به بازار طلا

ورود به بازار طلا
عده‌ای از فعالان باور دارند، ممنوعیت معاملات دلار موجب ورود بخشی از تقاضا به بازار مجاز طلا و سکه شده است. از نظر آنها همین موضوع شدت نوسانات سکه و طلا را افزایش داده و موجب شده است که سکه بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شود.

عده‌ای از فعالان باور دارند، ممنوعیت معاملات دلار موجب ورود بخشی از تقاضا به بازار مجاز طلا و سکه شده است. از نظر آنها همین موضوع شدت نوسانات سکه و طلا را افزایش داده و موجب شده است که سکه بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شود. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا اعلام کرد: قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به دلایل روانی حدود ۴۰۰ هزار تومان حباب دارد. وی درباره چرایی افزایش قیمت گفت: بخش عمده‌ای از این افزایش قیمت دلایل روانی دارد؛ اعلام سیاست جدید بانک مرکزی مبنی‌بر عرضه گواهی پیش‌فروش سکه، این شایعه را در بازار به‌وجود آورده که قرار نیست سکه‌های پیش‌فروش شده به خریداران تحویل داده شود. وی افزود: در حالی که مسوولان بانک مرکزی گفته‌اند تحویل سکه‌های پیش‌خرید شده قطعی است، اما تا زمانی که بازار با شرایط و سیاست‌های جدید آشنا و این گواهی‌ها به بورس عرضه شود، اثر روانی خود را بر بازار خواهد داشت.  محمدولی، فشار تقاضا بر بازار را عامل دیگر در افزایش بهای سکه دانست و افزود: محاسبه‌های ما نشان می‌دهد هر قطعه سکه تمام حدود ۴۰۰هزار تومان حباب دارد.

رئیس اتحادیه طلا در عین حال قیمت طلای خام را فاقد هر گونه حباب قیمتی دانست و گفت: اکنون قیمت طلای خام به قیمت‌های جهانی آن نزدیک شده است. محمدولی، تنش در روابط تجاری آمریکا و چین را یکی از دلایل افزایش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی دانست و گفت: با این حال افزایش بهای طلا در بازار ایران دلایل داخلی دارد.

منبع خبر: ایرنا
  ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳:۵۹ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد